BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dollártízmilliárdok számítógépes játékokra

Jelentős technológiai és üzleti modell jellegű átalakuláson megy keresztül a számítógépes játékok világa még a következő években is. Az amerikai Gartner piackutató egyik legutóbbi elemzése szerint az idén megközelítheti a 75 milliárd dollárt is az ilyen célra fordított összeg a világon, ez 10 százalékkal haladja meg a tavalyit.

 A tengerentúli elemzők szerint a számítógépes játékok piaca 2015-ben már túllépheti a 110 milliárd dollárt is. Ami az egyes kategóriákat illeti, az idén a játékszoftverek viszik a prímet közel 45 milliárd dollárral, és a következő öt évben is tartani tudják eddigi majd kétharmados fölényüket. Ezen belül a legnagyobb növekedésre – köszönhetően az okostelefonoknak és a táblagépeknek – a mobilos szoftverek számíthatnak, tavalyi 15 százalékos részesedésük 2015-re 20 százalékra bővülhet. Megfigyelések szerint a különféle mobilos alkalmazás-piacterekről ugyanis legnagyobb arányban játékokat töltenek le az előfizetők.

A hardverkategória, vagyis a játékkonzolok, amelyek valaha még a teljes költség kétharmadát reprezentálták, ennél szerényebb mértékű bővüléssel számolhatnak, ez évre mintegy 4 százalékkal.

Az online játékok is fényes jövő előtt állnak, az idei közel 12 milliárdos költés két éven belül majdnem megduplázódik, de az azt követő két évben is erőteljes, két számjegyű növekedés várható. A Gartner szerint ez a szegmens számíthat a legdinamikusabb fejlődésre, és az itt megszerzett fölény elsősorban a játékszoftverek rovására megy majd. Az online növekedését segíti az üzleti modellváltás, amelynek során a játékba lépésért nem kell fizetni, a szolgáltatók bevételhez a reklámokból juthatnak majd.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.