BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Facebookkal támad a Deutsche Post: már 80 ezer felhasználó

Az internet korszaka már nem kérdés, a hagyományos levélküldők üzletét is veszélyezteti. A Deutsche Post, mint a világ legnagyobb logisztikai vállalata úgy döntött, reagál a kihívásokra, s a világháló segítségével szerez új üzletet. A Social Memories nevű szolgáltatást eddig mintegy 80 ezren rendelték meg.

Az internetet kinyomtatni, beleértve a fotókat, grafikákat és az egészet egy könyvbe fűzni – az interneten nevelkedett generációnak ez már igencsak furcsa ötlet. S a Deutsche Post mégis egy sikeres üzletágat alakított ki azzal, hogy egyes Facebook-felhasználók a közösségi oldalon végzett aktivitását, különböző statisztikákkal színesítve (például nemek megoszlása, legnépszerűbb fényképalbum) egy könyvbe kinyomtatva kipostázza a megrendelőknek.

A "Social Memories" Facebook-alkalmazáson keresztül készített 28 oldalas, kemény kötésű könyvet nem csak Németországban, hanem az egész világon meg lehet rendelni, amelyért 19 eurót plusz szállítási díjat kell fizetni. Az ötlet azonnali sikernek bizonyult. Az alkalmazáson keresztül a Deutsche Post eddig 80 ezer könyvet készített és mintegy 55 ezret szállított ki.

Frank Appel, a posta elnöke szerint a digitalizálásé a jövő, s egy olyan vállalatnak, mint a német posta új csatornákat kell nyitnia a vásárlók felé.
A Deutsche Post tavaly indította el a fizetős e-mail szolgáltatását, amelyre az előrejelzések szerint 2015-ig mintegy egymillió felhasználó regisztrál, ugyanakkor a fejlesztésbe ugyancsak 2015-ig csaknem 500 millió eurót öl a vállalat. Appel szerint a siker nem jön egyik napról a másikra, a tervek szerint a digitális levelezés a Post online stratégiájának sarokköve lesz.
Úgy véli, jelenleg az újság és magazinkiadók jelentik a posta legnagyobb ügyfélkörét, ám ki tudja ez meddig tart. Nagy a veszélye annak, hogy a digitalizálódással a posta egyre nagyobb bevételtől esik el. Az online magazinok, újságok megjelentésével a postai kézbesítések száma drasztikusan csökken.

A bonni vállalat naponta 6,7 millió kiadványt kézbesít, a teljes kiadás 90 százalékát. A Post évente 800 millió levet kézbesít. Jürgen Gerdes, a posta egyik vezetője szerint, ha egymás mellé tennénk azokat a küldeményeket, amelyeket a posta az elmúlt 60 évben kézbesített, a sor egészen a Holdig is elérne, meg vissza. A postánál ezért több fejlesztés folyik arra vonatkozóan, hogyan tudnak a lapok digitalizált változataiból is hasonló bevételt szerezni. A vállalat szerint egy digitális kioszk ötletet is felmerült, amelyhez hasonló fejlesztést már a Deutsche Telekom is elindított.

A vállalatnál egy másik projektet is elindítottak: márciusban debütált a vállalat DieRedaktion.de oldala, amely összeköti az ország szerkesztőségeit és újságíróit. A cél, hogy a minősíégi újságírást segítsék elő. A honlapon az újságírók felvázolhatják témáikat, közzé tehetik cikkeiket, amelyhez a kiadók, szerkesztőséget további publicitást ajánlhatnak.

A Deutsche Post szerint ez az oldal olyan, mint egy kézműves piac. Azt tervezik, hogy a későbbiekben akár filmprodukciókra is kiterjesztik a szolgáltatást. A DieRedaktion.de oldalon eddig 1600 újságíró regisztrált.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.