A Visit London felszámolása során 5 millió fontnyi nem várt költség merült fel, beleértve a 3 millió fontot, amelyet az elbocsátottak nyugdíjalapjába kellett befizetni – írja a brit Guardianra hivatkozva a Turizmus Online.
A jelentésben, mely július 26.-án jelent meg, a gazdasági, kulturális és sportbizottság számos olyan javaslatot tett, melyekkel elkerülhető lenne, hogy ilyen eset még egyszer előforduljon. Azt javasolják, hogy minden szervezetnek, legyen akár zártkörű vagy nyílt, amely a londoni önkormányzat támogatására számít, egy előre megállapodott keretszerződéssel kellene működnie, és azoknak a magáncégek, amelyeket London polgármestere hozott létre közpénzből, ugyanazon szabály alá tartozzanak átvilágíthatóság és felelősség szempontjából, mint a közcégek.
A Visit London, a Think London és a Study London egyesítésével jelentős összeget próbált megspórolni a brit főváros, ugyanakkor olyan szerencsétlen módon hajtották végre az integrációt, hogy 5 millió fontnyi pluszköltség merült fel, amely nem jelent meg a döntés-előkészítő költség/haszon-elemzésben.
A főváros hivatalos promóciós ügynöksége, a Visit London április elsején jelentett fizetésképtelenséget, hitelezőit adósságban hagyva, 39 dolgozójának nyugdíjalapját veszélyeztetve, miután a londoni önkormányzat visszautasította azt, hogy átvállalja a nyugdíjhiányt.
Len Duvall, a bizottság elnökhelyettese és a Munkáspárt frakcióvezetője úgy írta le a helyzetet, mint „költséges kudarcot” és hozzátette, Boris Johnson polgármester engedélyezte, hogy „megszabaduljanak” a nyugdíjaktól.
A jelentés szerint a Visit London bezárása és egy új cég létrehozása nem volt eléggé megalapozott, a döntéseket pedig a cég dolgozói és hitelezőivel való részletes egyeztetés nélkül hozták meg.
2010 novembere és 2011 márciusa között az önkormányzat létrehozott egy új céget London & Partners néven, amely az elképzelések szerint csatlakozott volna a Brit Turisztikai Hivatal nyugdíjalapjához. A jelentés szerint ez a kezdeményezés nem volt ésszerű, mivel nem becsülték fel az összes kockázatot és várható költséget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.