A magyarországi webáruházak a keresletre továbbra sem panaszkodhatnak, az idén megismételhető a tavalyi több mint 30 százalékos növekedés – véli Zajdó Csaba, az online tanácsadással, valamint webshopok fejlesztésével foglalkozó WebShop-Experts Kft. ügyvezetője. Ez 45 milliárd forinttal nagyobb bevételt jelenthet a hazai piacon tevékenykedő mintegy háromezer online kereskedőnek. Tavaly az online forgalom a GKIeNET kimutatása szerint meghaladta az eredetileg 135 milliárdosra becsült értéket, egy évvel korábban a netes kiskereskedelem még nem érte el a 100 milliárdot.
Az optimizmust arra alapozhatják a piac szereplői, hogy az idei első fél évben mintegy háromszorosára nőtt az árukereső, ár- és áruház-összehasonlító oldalak látogatottsága – emelte ki Rácz István, az Árukereső.hu marketingigazgatója.
Az online üzletben érintett két cég tegnap mutatta be a magyarországi webáruházakról készített közös felmérését, mely szerint tavaly a webáruházak közel negyede volt képes több mint 50 százalékkal növelni a forgalmát, 30 százalékuké viszont stagnált. Mindössze pár százalékuk tapasztalta a kereslet 10-30 százalékos csökkenését. A hazai webáruházakról viszont elmondható, hogy igazából csak a harmaduk foglalkozik komolyabban az e-kereskedelemmel, illetve az alig 10 százalékot kitevő nagyok adják a teljes forgalom legalább háromnegyedét.
A napi átlagos látogatószám is csak az áruházak 10 százalékánál haladja meg az ezret, a többség legfeljebb száz megkeresést regisztrálhat. A legnagyobb napi látogatószámot egyébként a négy-öt évnél régebben piacon lévő áruházak regisztrálják – húzza alá Zajdó Csaba. Hozzáteszi: figyelemre méltó összefüggés ugyanakkor, hogy minél többet költ az üzemeltető a webáruháza korszerűsítésére, annál nagyobb forgalombővüléssel számolhat.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.