A piackutató vállalat a hazai szokásokkal állítja szembe a külföldi gyakorlatot: "Európában legtöbben főleg azért mennek boltba, hogy feltöltsék háztartásuk élelmiszerkészletét – erre sokan szinte rákényszerülnek, a korlátozott nyitvatartási idő miatt."
"Tízből négy magyart első sorban az ösztönöz vásárlásra, hogy otthon valamilyen szükséges árucikk kifogyott. Amíg a magyarok inkább reagálnak az otthoni élelmiszer tartalék változásaira, addig földrészünk fogyasztói tervszerűbben, átgondoltabban vásárolnak élelmiszert" – állapítja meg a piackutató cég az első félévben végzett felmérése. Eszerint leginkább (70 százalékos arányban) a britekre jellemző, hogy az otthoni élelmiszerkészlet szinten tartásáért vásárolnak. Utánuk a finnek (68 százalék), észtek és írek (61-61 százalék) és lengyelek (55 százalék) következnek.
Hozzánk hasonlóan az impulzív vásárlók közé tartoznak a portugálok (59 százalék), az ukránok (58), románok (54), oroszok (53), lettek (52) és franciák (45), de a magyar vásárlók csupán 39 százaléka megy a boltba azért, mert valami elfogyott otthon.
Ha a felmérés nyitó megállapításából indulunk ki, akkor ezekben az országokban is általános lehet, hogy sok üzlet tart nyitva késő estig, hétvégén is vagy éjjel-nappal. Ezzel szemben ha összehasonlítanánk a leginkább tartalékoló országok háztartásainak vásárlóerejét, valamint a tárolt árukészlet értékének a vásárlóerőhöz való arányát, szintén érdekes következtetésekre lehetne jutni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.