A teljes szállítási volumen árutonna-kilométerben 3 százalékos növekedést mutatott éves alapon, míg tonnában kifejezve 4 százalékos zsugorodás volt. Az eltérést a nemzetközi szállítások térnyerése magyarázza, összefüggésben a dinamikus exporttal. A nyomott belső keresletet tükrözi, hogy a belföldi áruszállítás 8 százalékkal szűkült 2010 első feléhez képest.
Az építőipar gyenge teljesítménye is nagy hatással volt az utóbbira – mutat rá a KSH jelentése. A vasúti szállítás ugyan kismértékben bővült, de még így is másodlagos ez a szállítási módozat, a vízi fuvarozásnak pedig továbbra is marginális a szerepe.
A személyszállításról is szolgáltatott adatokat a statisztikai hivatal, ezek összességében stagnálásról tanúskodnak. A belföldi utazási módok közül az autóbuszos a meghatározó, míg nemzetközi viszonylatban a légi közlekedés a legnépszerűbb. Utóbbi bővüléséről tanúskodik, hogy a ferihegyi Liszt Ferenc repülőtér 65 országgal bonyolított utasforgalma 12 százalékkal, 4 millió főre nőtt. A nemzetközi forgalom bő negyede vasúton zajlott.
A helyi személyszállítás szerény, egyszázalékos növekedést tudhat maga mögött az elmúlt fél évben. Az autóbuszon utazók 47 százaléka Budapesten közlekedett. Négyévnyi visszaesés után a forgalomba állított személygépkocsik számában 17 százalékos növekedést mért a KSH, ez 35 ezer járművet jelent, amelynek közel 30 százaléka használt volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.