A változással a gázolaj átlagára 373 forintra csökken, míg a benziné 388 forint marad. A Mol egy hete bruttó 3, illetve 4 forinttal emelte a 95-ös benzin, valamint a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát.
Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál. A múlt heti áremelkedéssel újra csúcsra nőtt a benzin ára.
A Forensis Autóklub felmérése szerint az autósok mindössze harmada mondja azt, hogy az áremelkedések hatására továbbra is ugyanannyit autózik, mint egy évvel ezelőtt, miközben a megkérdezett autóvezetők több mint fele már 25-50 százalékkal kevesebb kilométert tesz meg autójával a magasabb üzemanyagárak miatt.
Mintegy 90 százalékuk sokkal jobban megnézi, hogy olyan benzinkúton tankoljon, ahol alacsonyabbak az üzemanyagárak, miközben a megkérdezettek több mint harmada 5-10 ezer forinttal kevesebbet költ havonta tankolásra, mint a múlt évben, 10 százalékuk pedig már nem tankol rendszeresen.
A Forensis szerint a felmérés egyik legfontosabb üzenete az, hogy az autós családok 35 százaléka a kevesebb tankolással, 31 százaléka pedig a szórakozásra költött összegek csökkentésével próbálja ellensúlyozni az üzemanyagok drágulásával járó plusz kiadásokat.
Arra a kérdésre, hogy vajon milyen üzemanyagár esetében nem lennének hajlandók rendszeresen tankolni az autósok, 2-3 százalékuk azt mondta, már most sem tankol rendszeresen, közel 50 százalékuk pedig abbahagyná a rendszeres üzemanyag vásárlást, ha a benzin illetve a dízel ára elérné a 400 forintos literenkénti szintet. Ezzel szemben negyedük úgy gondolja, hogy bármilyen üzemanyagár mellett rendszeresen tankolna.
A felmérés szerint a benzinkutakon nem csak az üzemanyag-vásárlás esett vissza, de a shopokban is kevesebben vásárolnak a drágább üzemanyag miatt. A shopokban a megkérdezettek több mint 54 százaléka már egy évvel ezelőtt sem vásárolt, azóta viszont már további 39 százalékuk sem veszi igénybe ezt a lehetőséget.
A Forensis Autóklub 2010 szeptembere óta működik, s ma már több mint 90 ezer taggal Magyarország legnagyobb tagszámú autós közössége. Az autóklub az üzemanyag vásárlással kapcsolatos kutatást negyedévente, a tagság körében végzi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.