BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bedőlhetnek a szállodák a kuponláz miatt

„Csapdát” jelenthetnek a magyarországi hotelek számára a különféle szolgáltatásokat jelentős kedvezménnyel kínáló közösségi vásárlásra épülő weboldalak: bár ezen a csatornán rövid idő alatt szép számú vendégéjszaka adható el, egyes szakértők szerint az eszközt óvatlanul használó szállodáknak hosszabb távon súlyos problémákat is okozhat ez a fajta értékesítés.

„Mennyiségi szempontból igen látványos eredményekkel is járhat egy-egy ilyen kampány, hiszen a közösségi vásárlói oldalak nagyszámú elérést biztosítanak viszonylag kevés ráfordítás mellett. Az így elért vásárlók ugyanakkor igencsak távol állhatnak az adott hotel által megcélzott vendégkörtől” – véli Papp István, a BDO hotel- és ingatlan-tanácsadója.

A szakértő szerint a közösségi vásárlói oldalak látogatói elsősorban nem az úti cél, hanem a kedvezmények mértéke alapján választanak, így csak kis töredékük válik visszatérő vendéggé. Költési hajlandóságuk pedig igen mérsékelt, ezért egyéb kiadásaik nehezen tudják kompenzálni a jellemzően 40–60 százalékos kedvezményt és a gyakran 30 százalékot is meghaladó jutalékot a hotel szempontjából. A dömpingáron zajló értékesítés további veszélye hosszabb távon az imázsrombolás lehet, hiszen az olcsóbb vendégek zavaró viselkedése épp a minőségi, visszatérő vendégkört riaszthatja el.

„A kuponos értékesítés a megfelelő marketingháttér nélkül működő szálláshelyek számára lehet hasznos segítség, és okos tervezéssel alkalmas lehet a szezonális hatások kivédésére is. Tömegessé válása azonban hosszabb távon akár a teljes piacon negatív árspirált indíthat be, amelynek a jelenleg is nehéz helyzetben lévő magyar szállodaipar számos szereplője áldozatává válhat” – figyelmeztet a BDO szakembere.

Az ügyben a szállodaszövetség is vizsgálódik. „A soron következő őszi közgyűlésen is foglalkozunk majd az akciós kuponok piacra gyakorolt hatásaival” – tájékoztatta a Világgazdaságot Erdei János, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elnöke. A szakember is úgy látja, hogy kedvezőtlen helyzetet teremthet, ha egyes hotelek tömegesen zúdítanak féláras ajánlatokat a piacra.

„Ha nincs korlátozva bizonyos időszakokra a beválthatóság, akkor akár teljes árú fizetős vendégeket túrhatnak ki a kuponnal szobát foglalók” – említett egy lehetséges veszélyt. Véleménye szerint a kuponozás csak bizonyos időpontokban használhat igazán a hoteleknek, amikor már más módszerrel nem tudnák elérni a szükséges foglaltsági szintet, és akkor is csak a hagyományos értékesítési munka kiegészítéseként.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.