„Mennyiségi szempontból igen látványos eredményekkel is járhat egy-egy ilyen kampány, hiszen a közösségi vásárlói oldalak nagyszámú elérést biztosítanak viszonylag kevés ráfordítás mellett. Az így elért vásárlók ugyanakkor igencsak távol állhatnak az adott hotel által megcélzott vendégkörtől” – véli Papp István, a BDO hotel- és ingatlan-tanácsadója.
A szakértő szerint a közösségi vásárlói oldalak látogatói elsősorban nem az úti cél, hanem a kedvezmények mértéke alapján választanak, így csak kis töredékük válik visszatérő vendéggé. Költési hajlandóságuk pedig igen mérsékelt, ezért egyéb kiadásaik nehezen tudják kompenzálni a jellemzően 40–60 százalékos kedvezményt és a gyakran 30 százalékot is meghaladó jutalékot a hotel szempontjából. A dömpingáron zajló értékesítés további veszélye hosszabb távon az imázsrombolás lehet, hiszen az olcsóbb vendégek zavaró viselkedése épp a minőségi, visszatérő vendégkört riaszthatja el.
„A kuponos értékesítés a megfelelő marketingháttér nélkül működő szálláshelyek számára lehet hasznos segítség, és okos tervezéssel alkalmas lehet a szezonális hatások kivédésére is. Tömegessé válása azonban hosszabb távon akár a teljes piacon negatív árspirált indíthat be, amelynek a jelenleg is nehéz helyzetben lévő magyar szállodaipar számos szereplője áldozatává válhat” – figyelmeztet a BDO szakembere.
Az ügyben a szállodaszövetség is vizsgálódik. „A soron következő őszi közgyűlésen is foglalkozunk majd az akciós kuponok piacra gyakorolt hatásaival” – tájékoztatta a Világgazdaságot Erdei János, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elnöke. A szakember is úgy látja, hogy kedvezőtlen helyzetet teremthet, ha egyes hotelek tömegesen zúdítanak féláras ajánlatokat a piacra.
„Ha nincs korlátozva bizonyos időszakokra a beválthatóság, akkor akár teljes árú fizetős vendégeket túrhatnak ki a kuponnal szobát foglalók” – említett egy lehetséges veszélyt. Véleménye szerint a kuponozás csak bizonyos időpontokban használhat igazán a hoteleknek, amikor már más módszerrel nem tudnák elérni a szükséges foglaltsági szintet, és akkor is csak a hagyományos értékesítési munka kiegészítéseként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.