BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Finisben Európa legmodernebb repterének építése

A német egyesülés előttről jól ismert Berlin Schönefeld reptér helyére tervezett légikikötő területét 970 hektárral összesen 1 470 hektárra növelték.

A két fel- és leszálló pálya közé épített, új hat emeletes terminálépület évi 27 millió utas kezelését biztosítja majd. A tervek szerint a repülőtér 2012. június 3-án már üzemelni fog.

A repülőtéren a korábbi északi leszállópályát elbontják, és a korábbi déli pálya, melyet 3 600 méterre bővítenek, lesz az új brandenburgi északi pálya. A déli pályát 4 000 méteresre tervezik, 60 méteres szélességben és 130 cm-es mélységben. Az alapja 40 cm-es beton keverék, melyre 25 cm-es hidraulikus tartófelület, illetve 15 cm-es cement burkolat kerül. Ez a környezetbarát konstrukció lehetővé teszi, a leszállás kor keletkezező futómű zaj csökkentését is – írja a Turizmus Online.

A terminál tervezésénél, az úgynevezett „one roof concept” érvényesül, azaz egy tető alól szolgálják ki a német belföldi, az európai és a tengerentúli forgalmat is. Ezzel a módszerrel lerövidül a transzfer idő, hiszen az átszálló utasoknak nem kell terminált váltani. Az előzetes számítás szerint a csúcsforgalom idején, egyszerre 6 500 érkező/induló vagy átszálló utast tudnak majd kezelni. Az előzetes tervek szerint az új repülőtérről 52 ország 164 városát lehet elérni, a forgalmat 80 légitársaság bonyolítaná.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.