A két fel- és leszálló pálya közé épített, új hat emeletes terminálépület évi 27 millió utas kezelését biztosítja majd. A tervek szerint a repülőtér 2012. június 3-án már üzemelni fog.
A repülőtéren a korábbi északi leszállópályát elbontják, és a korábbi déli pálya, melyet 3 600 méterre bővítenek, lesz az új brandenburgi északi pálya. A déli pályát 4 000 méteresre tervezik, 60 méteres szélességben és 130 cm-es mélységben. Az alapja 40 cm-es beton keverék, melyre 25 cm-es hidraulikus tartófelület, illetve 15 cm-es cement burkolat kerül. Ez a környezetbarát konstrukció lehetővé teszi, a leszállás kor keletkezező futómű zaj csökkentését is – írja a Turizmus Online.
A terminál tervezésénél, az úgynevezett „one roof concept” érvényesül, azaz egy tető alól szolgálják ki a német belföldi, az európai és a tengerentúli forgalmat is. Ezzel a módszerrel lerövidül a transzfer idő, hiszen az átszálló utasoknak nem kell terminált váltani. Az előzetes számítás szerint a csúcsforgalom idején, egyszerre 6 500 érkező/induló vagy átszálló utast tudnak majd kezelni. Az előzetes tervek szerint az új repülőtérről 52 ország 164 városát lehet elérni, a forgalmat 80 légitársaság bonyolítaná.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.