Jelenleg Magyarországon mintegy 60-65 ezren dolgoznak call és contact centerekben. Ez jól mutatja a telefonos ügyfélkapcsolat-tartás fontosságát. „Tapasztalataink szerint a hívások 80 százalékát 20 másodpercen belül kezelni kell, mert ez önmagában elindíthat egy lemorzsolódási folyamatot. Ha pedig valakinek öt percnél tovább kell várnia, nagy valószínűséggel elkezdi felmérni a konkurencia ajánlatait” – idéz a tanulmányból egy fontos szabályt ifj. Karászi József, a NET’54 ügyvezetője.
Az ügyfelek elégedettsége azonban nem csak a rendszerben eltöltött idő függvényében változhat. A legfőbb szempont, hogy a hívó fél úgy érezze, megkapta, amit akart, és hogy soha ne érezze hasztalannak a hívást, még akkor sem, ha valójában semmit sem sikerült elintéznie. Ennek egyik eszköze lehet, ha felkínáljuk számára a visszahívás lehetőségét, ennek azonban a cég számára jelentős költségvonzata lehet. Megtehetjük azt is, hogy a várakozási idő alatt számára hasznos információkat osztunk meg a hívó féllel.
Ezek az apró „figyelmességek” is könnyen átcsaphatnak viszont bosszúságokba, ha a bemondott várakozási időt jócskán túllépve jut a kezelőhöz az ügyfél. Nem jó taktika, ha az úgymond hasznos tájékoztatás keretében a cég elsősorban a legújabb akcióját próbálja lenyomni az egyébként is panaszos kliens torkán. „A call center rendszerekben elhangzott információkkal szemben mindig elsődleges követelmény a tisztesség és az őszinteség, mivel üzleti szempontból kevés rosszabb dolog képzelhető el, mint egy becsapott és dühös ügyfél” – emeli ki ifj. Karászi József.
Alapvetően azoknak érdemes call center bevezetésn gondolkodni, akiknél a tevékenységi kör jelentős ügyfélkapcsolati munkát igényel. Ezeknél a vállalkozásoknál ugyanis jelentős összegeket lehet megspórolni azzal, ha az ügyfélkapcsolati feladatokat áttereljük a telefonos és egyéb elektronikus csatornára. Olyan tevékenységek esetében is érdemes gondolkodni ilyen rendszer kiépítésén, amelyeknél a hangsúly az információszerzésen és -átadáson van, közvetlen személyes kapcsolatfelvételt nem igényel.
Érdemes figyelembe venni az új technológiákat, egyebek mellett azokat, amelyek a beszéd felismerésen alapulnak. Ezek segítségével egyszerűbben azonosíthatják magukat az ügyfelek, így nincs szükség az ügyintézést nehézkessé tévő különféle azonosító kódokra. A beszédelemzést használó rendszerrel sokkal hatékonyabban lehet kinyerni az információkat az ügyfélszolgálaton elhangzott beszélgetésekből. Így ugyanis nem egy strukturálatlan adathalmazból kell véletlenszerűen kihalászni az adatokat, hanem egy automata segítségével a meglévő hanganyagot megadott szempontok alapján lehet szűrni és visszahallgatni.
A technológia újabb kommunikációs csatornák bevonását is lehetővé teszi. Az e-mailt és az SMS-t már hatékonyan kezelik a call centerek, de már számolni kell a közösségi médiával is, amelynek a felületeit be lehet csatornázni az ügyfélszolgálati rendszerekbe. A másik kiemelt terület a céges honlapokba integrálás. Érdemes olyan megoldást kialakítani, amely képes a honlapon konkrét információt kereső látogatót automatikusan eljuttatni a témában jártas munkatárshoz, aki előzetesen tisztában van azzal, hogy a honlapon belül honnan érkezett a hívás. Így a bonyolult menürendszerben barangolás is kiváltható lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.