"Az elmúlt három év igen nehéz volt a barkácshálózatok számára. Az idén azonban már érezhetőek a pozitív változás jelei. A piac, ha lassacskán is, de kezd magához térni" – mondta Christoph Wackerbauer.
Amint a Világgazdaság Online táblázatából is kitűnik, a Praktiker Magyarország Kft. volt a múlt évben a legveszteségesebb, viszont az OBI nominális veszteségnövekedése nagyobb volt.
Ezzel kapcsolatban az ügyvezető igazgató kérdésünkre elmondta, hogy tavaly Keszthelyen és Gyöngyösön létesítettek egyenként 7 ezer négyzetméteres áruházat, és minden egyes új áruház létesítése jelentősen megterheli a vállalat költségvetését. A berendezés, a nyitó árukészlet, az alkalmazottak képzése áruházanként 3 millió euróba is belekerül, így a tavalyi évben jelentősen visszaesett árbevétel mellett a beruházások bizony veszteséget okoztak.
Az anyacég erőteljes terjeszkedésre készül Kelet-Európában, és el kívánja érni, hogy a Németországon kívüli árbevétel meghaladja a csoport teljes forgalmának felét. Az OBI az elmúlt évet 561 áruházzal és a DIY Global szerint 5,3 milliárd, az OBI szerint pedig 6,4 milliárd eurós árbevétellel zárta. A láncnak Németországban mintegy 340 áruháza van.
A tavalyi két áruháznyitás, és a mostani Kőbányán, valamint az hogy fél év múlva Győr lesz gazdagabb egy 8 ezer négyzetméteres OBI-val azt jelzi, hogy folyamatosan keressük a lehetőségeket a terjeszkedésre, és le kívánjuk fedni a stratégiailag fontos fehér foltokat – foglalta össze Christoph Wackerbauer, hozzáfűzve: a Magyarországon hat saját tulajdonban lévő és 18 bérelt áruházzal dolgozó OBI távlati beruházási célpontja Pécs és Székesfehérvár mellett Debrecen lesz.
A hálózatnak 19 vidéki és 5 fővárosi egysége van a Köki Bevásárlóközpontban létesült nagyáruházzal együtt. Ez utóbbi kiváltotta a Határ úti feleakkora üzletet, amely bezárt, és június végén lehúzza a rolót a már korszerűtlenné vált, 3500 négyzetméteres Váci úti OBI is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.