"Februárban kezdi meg termelését az összeszerelő üzemünk - jelentette be Wang Shihui, a Great Wall magántulajdonú autógyár marketing igazgatója a kantoni autókiállításon. "A gyár gyakorlatilag kész" - tette hozzá. A Lowetsch város mellett lévő telephelyen szerelik majd össze a Kínában gyártott alkatrészeket, és a kész járműveket exportálják, többek között Romániába és Törökországba.
Az első évben 8000 járművet adnak el a tervek szerint, majd Észak-Európában terjeszkednek – közölte a cég. "2015-ben Svédországban és Norvégiában terjeszkedünk, a következő célpont Nagy-Britannia." Németország az erős verseny és a magas követelmények miatt az utolsó olyan európai piac, amelyet a Great Wall meg akar célozni. De – teszik hozzá – itt is a lehető leghamarabb igyekeznek piacra lépni. Wang elmondta: a távol-keleti autógyártók tanultak az Európába irányuló export során elkövetett hibákból. A Great Wall megfelel az EU-ban érvényes környezetvédelmi és biztonsági követelményeknek. A hongkongi és a sanghaji tőzsdén jegyzett konszern már 100 országba exportál, köztük Oroszországba is.
A FAZ szerint a múlt hét végén a Daimler és a Porsche főnöke, Dieter Zetsche és Matthias Müller kijelentette: a kínai autógyártók hamarosan nemzetközileg versenyképessé válnak. Christoph Stark, a BMW kínai részlegének vezetője egyetért ezzel a becsléssel. Szerinte elkerülhetetlen, hogy Kína, mint a világ legnagyobb autópiaca erős saját márkákkal képviseltesse magát a világpiacon. Stark arra számít, hogy a következő évtizedben két-három kínai autógyártó is sikereket érhet el az öreg kontinensen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.