Az autók képesek egymást figyelmeztetni a veszélyre: például egy beláthatatlan kanyarban vészfékező kocsira vagy egy útkereszteződésben jobbról érkező járműre. Próbajogsi helyett fejlesztették ki a Ford MyKey rendszert, amellyel az autó képességeit lehet korlátozni – ugyanúgy működik, mint a számítógépen vagy a televízión beállítható szülői kód. A Fiestákhoz 2012-től rendelhető extrával a kocsi felismeri a kulcsot – feltételezve, hogy mindenki, aki az autót vezeti, a saját kulcsát használja –, és az ahhoz rendelt beállításokat alkalmazza üzem közben. Előírható a maximális sebesség, korlátozható a hifi hangereje, de letiltható a biztonsági és vezetősegítő rendszerek kikapcsolása is.
Európa lakossága öregszik, egyre magasabb az idős autóvezetők aránya. Kutatások kimutatták, hogy a szív- és érrendszeri betegségben szenvedők 23 százalékkal nagyobb eséllyel válnak közúti baleset részeseivé, a koszorúérbetegek esetében pedig ez az arány elérheti az 52 százalékot is. A Ford ezért fejlesztette ki szívritmusfigyelő ülését, amely egyrészt továbbíthatja az orvosoknak az adatokat, illetve az autó vészrendszereit is aktiválhatja.
Szintén a biztonságot szolgálják az övlégzsákok, amelyeket a beépített gyorsulásmérő szenzorok aktiválnak. A balesetkor felfúvódott légzsákos övek ötször hatékonyabban nyelik el az ütközés energiáját, mint a hagyományos hevederek. Szériában először a következő generációs, amerikai piacra készülő Ford Explorerhez lesz rendelhető,
ezután vezetik be az európai új típusokba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.