A világ lakossága októberben érte el hétmilliárdot, azaz már ma is az emberek közel harmada használ internetet – és ebben az adatban az újszülöttek éppúgy benne vannak, mint a legidősebbek. Ezzel természetesen az internetpenetráció is bővül, s erre a folyamatra rásegít nemcsak a széles sávú hálózatok hozzáférésének terjedése, hanem az is, hogy a vezetékes mellett mind nagyobb teret nyer a mobilinternet. Ma már ugyanis egyre nagyobb az igény arra, hogy menet közben is elérhessük a világhálót, ez mára a használók fő preferenciájává vált. A vezeték nélküli széles sáv soha nem tapasztalt, robbanásszerű terjedésének további magyarázata a Portio Research szerint az, hogy a fejlődő világban a technológiai felzárkózásban a drága vezetékes infrastruktúra helyett inkább a mobilt fejlesztik.
Ezt támasztja alá egy másik felmérés is. A legfejlettebb ipari országok szervezete, az OECD által a napokban közzétett jelentés az idei esztendő első fél évének adataival operál. Az új vezeték nélküli széles sávú előfizetések ebben az évben is két számjegyű dinamikával nőttek a vizsgált időszakban: 14 százalékkal haladták meg 2011 első hat hónapjában a 2010-es azonos időszak adatát. A vezeték nélküli előfizetések összességében 26 százalékkal bővültek az elmúlt egy évben. Ezzel szemben a vezetékes széles sáv növekedése alig 2,25 százalék volt az idei első hat hónapban, s éves összevetésben is egy számjegyű maradt, 5,83 százalék.
Az OECD tagországaiban összesen 309 millió vezetékes széles sávra előfizetőt tartanak nyilván. Az OECD lakosságszámra vetített átlaga 25,1 százalék, a világ élvonalát vezető Svájcban és Hollandiában száz főre 38 előfizetés jut. A széles sávú mobilinternet-penetrációban a világrangsort Dél-Korea vezeti 99,3 százalékkal, Svédország a második helyen áll 93,6-del, a dobogó harmadik fokára Japán állhatott fel 80 százalékos részesedéssel. Az OECD-átlag egyébként 47,9 százalék, Magyarország a szervezet kimutatása szerint a 31.
A hazai szakhatóság adatai szerint a nyár közepén másfél millió mobilnetügyfelet tartott nyilván a három hazai szolgáltató, ebből 1,2 millió volt a ténylegesen aktív előfizetés. A magyarországi piac azóta is folyamatosan növekszik, az októberi számok már közel kétmilliós teljes és másfél milliós aktív mobilnetezőről szólnak. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.