BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Betörhet a Facebook a bankokba

Kiemelkedő szerepet szánnak a közösségi médiának az ügyfélkapcsolatokban a német pénzintézetek – derült ki a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners felméréséből.

A vállalatirányítási tanácsadással foglalkozó nemzetközi cég 50 bankot, biztosítót és más pénzügyi szolgáltatót kérdezett meg az értékesítés gyakorlatáról Németországban, Ausztriában és Svájcban. A válaszok feltűnően nagy különbséget mutattak a közösségi média jelenlegi használata és aközött, hogy milyen nagy jelentőséget kívánnak adni a jövőben a Facebooknak, a Twitternek és társaiknak. Használni szeretnék ezeket az eszközöket piackutatásra, piac- és márkaépítésre, az ügyfélszolgálat optimalizálására. A szervezeten belüli kommunikációból sem maradhat ki a közösségi média: a munkatársak közötti információcserére, tudásmenedzsmentre például intranetes wikit alakítanának ki.

Eddig nem különösebben törődtek azzal, hogy összhangba hozzák az értékesítési stratégiával a közösségi média használatát, illetve az ezzel kapcsolatos terveiket, most viszont már szeretnének ezen változtatni. Az IFUA felmérése kimutatta azt is, hogy a német nyelvterületen működő bankok és biztosítók kiemelt figyelmet fordítanak a szolgáltatás minőségének javítására, valamint a folyamatok standardizálására és automatizálására. E két utóbbi tényező egyébként ahhoz is szükséges, hogy a jelenleginél intenzívebben tudják használni a közösségi médiát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.