Az eredmény csapatmunkának köszönhető. Én ugyan évtizedek óta vállalkozóként dolgozom, de azért nem mondanám magam élelmiszeripari szakembernek” – mondja Kocsis Pál, a vállalkozás vezetője.
Az üzletember hét éve döntött úgy, hogy élelmiszer-ipari prémiumtermékek gyártásába kezd. Felépítette a húsz embernek megélhetést adó vállalkozását, amely kecske- és tehéntejből készít sajtokat. A vállalkozói filozófiája ma is az, ami a cég indítására ösztökélte: egészséges, jó termékre mindig lesz vevőkör.
Bár a fogyasztóknak egyre kevesebb a pénzük, azt mind többen felismerik, hogy a kereskedelemben rengeteg gyenge minőségű, adalékanyagokkal teli élelmiszer kapható. A vásárlók közül sokan hajlanak arra, hogy kevesebb, de jobb minőségű élelmiszert vegyenek. Az elképzelését arra alapozta, hogy a hazai sajtfogyasztás bővülése folyamatos. Nem tévedett. Hét éve még 4, míg ma már csaknem 7 kg / év az egy főre jutó sajtfogyasztás idehaza. Ez azonban tovább nőhet – véli az üzletember –, mert Franciaországban, Németországban, Hollandiában 18–24 kilónyit fogyasztanak a polgárok.
Évente 150 ezer liter kecske-, illetve félmillió liter tehéntejet dolgoz fel a vállalkozása. A kecsketej jelentős részét a cégvezető tanyája környékén legelésző hatszáz darabos nyája és más gazdák biztosítják. A tehénsajthoz, -túróhoz, illetve a palackozott tejhez szükséges alapanyagot egy begyűjtő vállalkozás szállítja. Az alapanyagokat úgy dolgozzák fel késztermékké, hogy a tejből nem vonják ki az alkotórészeket, s nem is adnak hozzá adalékanyagokat. Így minden termék teljes értékű tejből készül.
A kézműves termékek egy részét önálló áruként a kiskereskedelmi láncokban, illetve más ismert nagynevű tejipari vállalkozásoknak értékesítik. A minőség fenntartása, a választék bővítése azonban megköveteli a technológiai fejlesztéseket is. Az idén jelentős beruházással kezdték meg a kézműves tehénsajtok készítését. Emellett nagy teljesítményű csomagológépeket is beszereztek. Az Év Sajttermelő címének az odaítélésekor is részben erre hivatkoztak a bírálók. Kocsis Pál a jövőről csak annyit mond: „Ha 2012-ben az eddigi eredményeinket, piacainkat sikerül megtartani, akkor sikeresek vagyunk.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.