pai Unió haszonjárműpiaca: a 3,5 tonna alatti kategóriában 8,5 százalékkal kelt el több, mint egy
évvel korábban, a fölött pedig 10,2 százalékos volt a forgalombővülés. De ha az utóbbiról leválasztjuk a kamionokat, akkor látunk csak nagy fejlődést. Az unió országaiban meghaladta a 14 százalékot a kamionértékesítés növekedése, ám a 11 havi összesítés még nagyobb számokat mutat.
Igaz, míg a Nyugat-Európát jelentő régi tagok 31 százalékos növekedéssel 183 ezer nehézteherautót vettek, az új tagországok csupán 33 800-at, de az új tagok forgalombővülése meghaladta a 83 százalékot. Nem véletlen a
kelet-európai fuvarozóvállalatok nagymértékű járművásárlása, hiszen ha sikerül benyomulni az európai fuvarozók körében végbement csődhullám és a szállítási kapacitások 20-25 százalékos csökkenése által kínált piaci résbe, és sikerül a nyugati országok közötti szállításokat szerezni, az tulajdonképpen nem más, mint munkaerőexport.
Ami az új haszonjárművek
piacán tapasztalható tendenciákat illeti, hazánk együtt menetel a régióval. A kishaszonjárművek értékesítése november végéig jelentősen, 23 százalékkal meghaladta az elmúlt év azonos időszakában elért szintet, sőt végre több furgon kapott rendszámot, mint 2009 első 11 hónapjában.
A 3,5 tonnás össztömeg feletti nagyhaszonjárművek piacán is tovább folytatódott a növekedés, ami azt jelzi, hogy a szállítási ágazat fejlődése folyamatos. Örvendetes, hogy ezen a területen 2011 az utóbbi évek legjobb teljesítményét mutatja. Novemberben 39 százalékos volt a fejlődés a tavalyi novemberhez képest, és a múlt hónap végéig az összesítés 81 százalékos emelkedést mutat, s több mint megduplázódott a forgalom a tavalyelőtti mennyiséghez képest.
Az európai autóipari szövetség összesítése pedig azt mutatja, hogy a magyar piacon a 15 tonnásnál nagyobb teherjárművekből 90 százalékkal többet helyeztek forgalomba, mint 2010 novemberének végéig. A magyar kamionpiacon a legtöbbet értékesítő MAN és Volvo elsősorban a flottamegrendeléseknek, ezen belül főként a Waberer csoportnak köszönheti jó eredményét. A legnagyobb magyar fuvarozóvállalat ugyanis több különböző márkától vásárol, és ebben az évben 650 új kamionszerelvényt állított munkába. A Waberer’s harmadik országos (vagyis hazánkat nem érintő) fuvarmegbízásai a forgalom 35 százalékát tették ki a válság előtt. Ennek aránya mára meghaladta a 65 százalékot.
Az egész Európára kiterjedő kereskedelmi offenzíva eredményeként a csoport 2350 szerelvényből álló kamionflottája már november végéig 15 ezerrel több megrendelést teljesített és 200 ezer tonnával több árut fuvarozott, mint a teljes 2010-es esztendőben. Mindehhez 250 új munkahelyet teremtett a cégcsoport, miközben csökkentette az egy kamionra jutó adminisztratív személyzet arányát.
A kamionok rakottsága a 87 százalékos iparági átlagot meszsze meghaladva 90 százalék feletti. Ennek a mutatónak a jelentősége a fuvarozás hatékonysága mellett környezeti szempontból kiemelkedő: egyszázaléknyi rakottságnövekedés ugyanis a Waberer’s-flotta méretére vetítve 710 ezer liter gázolaj megtakarítását jelenti. A vállalat a kontinensről Nagy-Britanniába irányuló fuvarokhoz az első 11 hónap alatt harmincezer alkalommal vette igénybe a Csalagúton keresztül vezető környezetkímélő megoldást.
A flotta az idén eddig 330 millió kilométert tett meg Európa útjain, amihez 100 millió liter gázolajat használt fel. A Waberer’s Holdingnak az időszakra vetített fuvarteljesítménye meghaladja a 4,6 milliárd árutonna-kilométert. A cég tavaly bejelentett vállalását teljesítve előnyben részesítette a magyarországi tankolást, és ezzel eddig több mint 4 milliárd forint jövedékiadó-bevétellel gazdagította a költségvetést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.