A takarítás mellett országszerte főként építőipari, ingatlanüzemeltetési és külterület-gondozási munkákat vállaló miskolci vállalat piaci mozgásterét meghatározza, hogy – különösen az építőiparban – lecsökkent a közbeszerzési pályázatok száma és nagyságrendje. Igaz, nyáron nyílt közbeszerzési pályázaton a cég több mint százmillió forintos iskolafelújítási munkát nyert el, amelynek során egy általános iskola energetikai korszerűsítését – a gépészeti felújítások mellett a nyílászárók cseréjét, a homlokzat és a tetőszerkezet hőszigetelését – végezhette el.
A társaság sikeres talpon maradásában döntőnek bizonyult a több lábon állás stratégiája.
Az ötmilliárd forintot meghaladó idei árbevételben a korábbi 30 százalékkal szemben mintegy 40 százalékra nőtt a takarítás részesedése, míg az építőipar a korábbi csaknem 50 százalékról visszaesett 30 százalékra. A további három üzletág tulajdonképpen megismételte a korábbi évek teljesítményét. Így a cég első alkalommal érezte meg a gazdasági válság hatását, hiszen árbevételét 2009-ben több mint 650 millió, tavaly pedig 1,354 milliárd forinttal növelte, bár az elmúlt évben már jelentősen csökkent a fedezeti hányad és az eredményesség is.
Hogy a forgalomcsökkenés kedvezőtlen hatását ellensúlyozzák, további belső költségracionalizálást hajtottak végre, s a teljes integrált vállalatirányítási rendszer év közben lefolytatott auditja is segített a belső tartalékok feltárásában. Ezáltal elérhetővé vált, hogy a Jánosik Kft.-nek nincs rendezetlen tartozása a beszállítókkal és az alvállalkozókkal szemben.A társaság 2012-es üzleti terve szerint tartani kívánják az idei évben várható árbevételt és eredményességet, sőt, mint Jánosik Lajos kiemelte, az elképzelések között egy szerényebb, 5-10 százalékos növekedési ráta is szerepel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.