Autóversenyzői múlttal – ismert autós szakemberként – húsz évvel ezelőtt kezdett új autók forgalmazásába Mészáros György, az M+F Autó Kft. ügyvezetője. Két évtizede Ladákkal indított Kiskőrösön, majd jött a Toyota, a Daewoo, a Suzuki és most néhány napja a Renault és a Dacia. Eközben terjeszkedett is, és immár nyolcadik éve a Toyota márkával Kecskeméten is jelen van.
– 1991-ben – szalon nélkül – saját kiskőrösi házamnál alakítottam ki a Lada-képviseletet. Rövid időn belül kiderült, a magyar emberek magasabbra rakták igényeiket, a piac megkövetelte a jobb márkákat – emlékezett vissza a kezdetekre Mészáros György. – Használt autók értékesítésében már nagy tapasztalatom volt, ezért tudtam, a Toyota megbízható autó, kicsi a szervizigénye, így 1993-ban a Lada mellett megkezdtük a Toyota forgalmazását is, a megyében elsőként. Új céget alapítottunk: az M+F Autó Kft.-t a feleségemmel, Péter öcsémmel és a sógorommal, Fehér Istvánnal közösen. Először egy faházat béreltünk, majd 1995-ben a volt Mezőgép-irodaház földszintjére költöztünk, ahol három külön álló autószalont alakítottunk ki. A vásárlói keresletre reagálva egy alacsonyabb árfekvésű márkával, a Daewooval bővültünk.
A következő évek nagyon sikeresek voltak. Hozzátenném: a Ladát 1998-ban abbahagytuk, a 2000-es évek elején pedig a Daewoo márka az Opelhez került, de a Toyota olyan népszerű volt, hogy egy márkával is nagyon szép eredményeket mutathattunk fel. Kiskőrösön az új Toyota-autószalon 1999-ben épült fel, majd 2003-ban a kecskeméti Toyota-márkakereskedés. Az újabb mérföldkő 2005 volt, amikor is Kiskőrösön egy új Suzuki-szalont építettünk. Fejlődésünk 2007-ig töretlenül ívelt felfelé, majd jött a válság. Míg 2007-ben 1500 darabot értékesítettünk új és használt autókból, 2010-ben ez a szám kétszáz darabra csökkent. Ez pedig pontosan anynyi, amennyi 1993-ban volt, amikor is a Lada mellett nyitottunk a Toyota irányába.
Kijelenthetjük: ott tartunk, ahonnan elindultunk. Az autóipart újból fel kell építeni. Vélhetően a jövőben is autózni fogunk, csak nem mindegy, mivel. A nagy baj ugyanis az, hogy öregszik a gépkocsipark, az autók átlagéletkora kezd kitolódni. Megkockáztatom: az utakon közlekedő autók 25-30 százaléka 20 évnél idősebb. A minap Kecskemét és Kiskőrös között jöttünk, és megszámoltuk: az 50 kilométeres távon 27 öreg Ladával találkoztunk. Sok ember nem tudja fenntartani az új, drágább autókat, és belekényszerülnek a már leállított, félrerakott, sokszor old timer kategóriába tartozó autókba. Jelenleg a magyar autók átlagéletkora közel 12 év, ha így folytatódik, lassan 15 év alatt sem tudunk majd maradni.
Ahhoz, hogy mindez megforduljon, éves szinten az országban 120 ezer autót kellene eladni. Az idén talán 50 ezret, ha sikerül. A ma Magyarországon forgalomba helyezett autók éves darabszáma negyede a válság előttinek – részletezte Mészáros György.
Mindezek tükrében sokan meglepődve fogadták, hogy a cég két újabb márkával bővült. Kiskőrösön e hónap elején nyitott meg Renault- és Dacia-szalonjuk.
– Merész húzás volt-e? Lehet, de öt jó okot is fel tudnék sorolni, hogy miért most, és miért Renault, Dacia. Egyrészt Kiskőrösön már csak mi maradtunk mint újautó-kereskedő, és e két márka sem Kalocsán, sem Kiskunhalason nincs. Másodsorban: fontosnak tartjuk a lakosság igényeit, melyek ezekben az években az olcsóbb kategória irányába hatnak. Harmadsorban: a környezetvédelem iránt elkötelezettek vagyunk, gondoljunk csak a Toyota forradalmi újításaira, kiváló hibrid motorjaira. A Renault pedig jövőre új elektromos autót dob piacra. Negyedsorban: haszongépjármű-palettája pontosan kiegészíti a Toyotáét, és így már valóban minden igényt ki tudunk elégíteni e téren is. Nem utolsósorban pedig B kategóriás kereskedőként sokkal kisebb befektetéssel tudtunk elindulni – sorolta indokait az ügyvezető, majd végül hozzátette: bízik egy jobb folytatásban. – A 2011. év vége jól alakul, január közepéig 28 új autót adunk még át. Egy ilyen szép évkezdés nagy lendületet ad a sikeres folytatáshoz is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.