BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felhőbe burkolnák a tőzsdét

Néhány éven belül tőzsdére menne a felhőalapú szolgáltatásokat nyújtó Elastoffice. A tavaly rajtoló társaságnak egyelőre csak néhány ügyfele van, a menedzsment reményei szerint azonban az évtized közepén akár ezer kis- és középvállalkozást is kiszolgálhat a cég.

Jelentős növekedést vár a felhőalapú szolgáltatások hazai piacán a következő években a területen ténykedő Elastoffice, amely kihasználná a Magyarországon még csak szárnyait bontogató piac fellendülését. A vállalat közel hatéves fejlesztői munkát követően tavaly tavasszal kezdte meg a szolgáltatást, s jelenleg ugyan mindössze nagyjából tucatnyi ügyfele van, a cégvezetés reményei szerint azonban a csoport cash flow-ja néhány éven belül pozitívba fordulhat. A társaság becslései szerint ezt, illetve a szolgáltatásbővítéshez szükséges újabb forrásokat nagyságrendileg ezer közepes méretű vállalat folyamatos kiszolgálása biztosíthatja, így a vállalat célja, hogy három-öt éven belül elérje ezt az ügyfélszámot a megkezdett piacokon, tehát hazánkban és Romániában – jelezte a Világgazdaságnak Taivainen Krisztián, az Elastoffice Magyarország Kft. ügyvezetője.

Némileg megnehezítheti ugyanakkor a csoport dinamikus fejlődését, hogy a felhőalapú szolgáltatások továbbra sem kellően ismertek hazánkban, ráadásul a potenciális ügyfelek sok esetben félnek kiadni az adataikat. Mivel a cloud computing lényege, hogy a felhasználó olyan állományokkal és programokkal dolgozik, amelyek nem a saját gépén, hanem egy külső szolgáltató szerverén vannak, ezért továbbra is komoly bizalmatlanság övezi a technológiát. Somfalvi Balázs, az Elastoffice kommunikációs menedzsere lapunknak elmondta: annak érdekében, hogy a piac fejlődésnek indulhasson, a szektorban tevékenykedő vállalatoknál el kell oszlatni ezt a bizalmatlanságot, s meg kell értetni a potenciális ügyfelekkel, mi is ez a technológia és milyen költség- és biztonsági előnyei vannak a hagyományos IT-rendszerekkel szemben. A kommunikációs vezető hozzátette: ennek megfelelően az Elastoffice is kiemelt fontossággal kezeli a piac tájékoztatását, oktatását.

A bizalomteremtő kommunikáció kialakítása mellett a másik komoly aktuális kihívás a cég számára a megfelelő értékesítési csatornák kiépítése, a jelenleg 25 főállású alkalmazottat foglalkoztató vállalat ugyanis nem rendelkezik kellő erőforrással ahhoz, hogy ezt egyedül megoldja. Somfalvi Balázs jelezte: a társaság folyamatosan egyeztet potenciális partnerekkel, amelyek feladata az értékesítés elősegítésén túl a folyamatos ügyféltámogatás lesz. Egy – egyelőre meg nem nevezett – nagy nemzetközi vállalattal már előrehaladott tárgyalásokat folytat az Elastoffice annak érdekében, hogy megfelelő tapasztalatokkal és erőforrásokkal bővülhessen az cég magyarországi partnerhálózata.

Az Elastoffice egyik legfőbb versenyelőnyének azt tartja, hogy egyetlen integrált rendszer részeként tud dokumentum- és iratkezelési, valamint vállalatirányítási (ERP) megoldásokat nyújtani ügyfeleinek, erre egyedül a piacon nagyon kevés vállalat képes. Somfalvi Balázs elmondta: ugyan több konkurensük is értékesít felhőalapú vállalati megoldásokat, de ezek szinte kivétel nélkül vagy dokumentumkezelést, vagy pedig ERP-megoldást kínálnak saját megoldásként, míg a hiányzó funkcionalitást külső partnertől szerzik be, tehát valójában két különböző terméket és szolgáltatást vásárol az ügyfél, ami jelentősen rontja a szolgáltatás rugalmasságát és funkcionalitását.

Az Elastoffice az elmúlt öt évben valamivel több mint 10 millió eurót költött rendszerének kialakítására, az innovációval azonban az indulást követően sem álltak le. A társaság egy a felhasználók biztonságos azonosítására képes fejlesztése például jelenleg épp nemzetközi szabadalmaztatás alatt van. A cégvezetés kalkulációi szerint részben a folyamatos fejlesztési igény, részben a megkezdett piacokon (Magyarország, Románia) túli terjeszkedési tervek miatt idővel további tőke bevonása is szükségessé válhat, ezért is tervez néhány éven belül tőzsdei rajtot a csoport. Taivainen Krisztián elmondta: bár az Elastoffice célja a tőzsdei bevezetéssel elsősorban a bizalomépítés, szükség esetén azonban természetesen a friss tőke bevonásától sem zárkóznak el.

Jandó Zoltán-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.