Csorba Attila, a LESZ elnöke kedden azt közölte az MTI-vel, hogy "megakadtak" a tárgyalások a 2011. december 31-én lejárt kollektív szerződésről, amelyet a szakszervezet néhány - a vitát elkerülővé tevő - változtatással újabb három évre szeretne újra kötni. A LESZ elnökének tájékoztatása szerint követeléseik nem növelnék a munkaadó költségeit.
Ugyanakkor a Malév GH az MTI kérdésére írásban elküldött válaszában arról tájékoztatott, hogy a kollektív szerződéssel kapcsolatban az egyetlen vitás kérdés a szerződés meghosszabbításának ideje, s a tárgyalásokat a LESZ szakította meg. Megjegyezték: a LESZ 10 százalékos béremelést és a létszám 5 százalékos növelését is követeli.
A Malév GH utalt a LESZ legutóbbi, 2010-ben tartott munkabeszüntetésére, amelynek semmilyen hatása nem volt sem a Malév, sem a - mostani nevén - Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér működésére. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a Malév GH vezetése továbbra is a tárgyalások folytatását és a sztrájkhelyzet megszüntetését szorgalmazza.
Csorba Attila, a LESZ elnöke a kollektív szerződésben követelt "néhány változtatást" az MTI-nek ismertetve azt mondta: a kollektív szerződésben foglaltak egyértelművé tételét és az évi bruttó 400 ezer forint kafetéria értékének megtartását követelik. A kollektív szerződésben a viták elkerülésére a LESZ szeretné egyértelművé tenni például a műszakpótlék feltételeit, továbbá szeretnék elérni, hogy a jelenlegi egy hónapnál hosszabb távra jelöljék ki a dolgozók pihenőnapjait - mondta Csorba Attila.
A Malév GH tájékoztatása szerint viszont a kollektív szerződéssel kapcsolatban egyetlen vitás kérdés van: a meghosszabbítás ideje. A társaság közlése szerint "a dokumentum mindkét fél számára megnyugtatóan rendezi többek között a pihenőidő és a műszakpótlék kérdését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.