„A Malév tevékenységének finanszírozása január végétől ellehetetlenül és megoldatlan a folyamatosan javuló kereskedelmi eredmények ellenére” – jelentette be Limburger Lóránt vezérigazgató a légitársaság igazgatóságának hétfőn tartott ülésén. Megállapodás született az ILFC amerikai lízingcéggel, amely a folyamatos működéshez a repülőgépeket továbbra is biztosítja. Az igazgatóság elnöke, Berényi János felkérte a Malév menedzsmentjét, hogy a folyamatos működés biztosítása érdekében készítse el a következő időszak likviditását bemutató tervét a hét végéig. Nem titok, a Malév vezetése attól tart, az utasok átpártolnak más légitársasághoz. A döntés első következménye az lehet, ha az előre jegyet vásároló utasok nem hiszik el, hogy a Malév még hónapok múlva is repülni fog. Egy Malév-csőd drasztikusan viszszavetné a ferihegyi forgalmat is, a vállalat ugyanis a reptér jelenlegi forgalmának majdnem 40 százalékát adja.
Azt azonban még mindig elhamarkodott volna tényként kezelni, hogy a kormány immár megkérdőjelezhetetlenül a cég felszámolására készül. Ugyanis a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű vállalatot – működésének időleges biztosítása érdekében – rendkívüli fizetési haladék illeti meg a vele szembeni követelések teljesítésében. Ezzel a lépéssel pedig éppen a csődöt lehet elkerülni vagy elnapolni. „Az intézkedéssel a különleges eljárásrend vált elérhetővé a légitársaság számára. A kormányrendelet egy meginduló reorganizáció eredményes eszköze lehet” – közölte lapunkkal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Vagyis továbbra sem biztos, hogy fel kell számoltatni a Malévot az Európai Bizottság január elején hozott döntése miatt, de ha mégis, a kormány feltehetően létrehoz helyette egy másik budapesti központú légitársaságot. A Európai Bizottság a Malév számára nyújtott „összeegyeztethetetlen” állami támogatás visszafizettetésére szólította fel Magyarországot. Ez összesen mintegy 88 milliárd forint. Ráadásul a légitársaság a 2010 decemberében indult vizsgálat után is részesült 32 milliárd forintnyi állami támogatásban. Ezek visszafizetése gyakorlatilag képtelenség, a Malévnak ugyanis annak ellenére nincs pénze, hogy 2011 utolsó hónapjában 78 százalékos járattelítettséget ért el, és 7 milliárd forinttal növelte bevételeit az előző év utolsó negyedévéhez képest. Az új helyzet a beszállítók és hitelezők szemszögéből egyáltalán nem megnyugtató, ugyanis az esetleges felszámolóbiztos joga lesz eldönteni, hogy a tartozásokat milyen sorrendben elégíti ki. A működőképesség folyamatos fenntartása érdekében valószínűsíthető, hogy a repülőgépek bérleti díja, a reptéri díjak, az üzemanyag és a bérjellegű kiadások élveznek majd előnyt.
A Malév számokban
A Malév cégcsoport 2600 munkavállalót foglalkoztat és 500 hazai vállalkozással áll rendszeres szerződéses kapcsolatban. A légitársaság működéséhez a központi költségvetés évi 70 milliárd forinttal járul hozzá. Külföldről származó árbevételei miatt az ország egyik legjelentősebb exportőre. Közel hárommillió utast szállít évente.
Vég Márton A Malév számokban A Malév cégcsoport 2600 munkavállalót foglalkoztat és 500 hazai vállalkozással áll rendszeres szerződéses kapcsolatban. A légitársaság működéséhez a központi költségvetés évi 70 milliárd forinttal járul hozzá. Külföldről származó árbevételei miatt az ország egyik legjelentősebb exportőre. Közel hárommillió utast szállít évente.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.