A termelés újraindítása annak köszönhető, hogy a kaliforniai Los Angeles közlekedési vállalata újabb, 150 darabos megrendelést hív le a NABI-val 2008-ban megkötött keretszerződésből. Ez azért is jó hír a vállalatnak, mert a tavalyi nyár elejére az egy évvel korábbi 150 helyett már csak kilencen voltak a műanyag kompozitbuszok sorozatgyártására létrehozott üzem állományában.
A NABI azért kényszerült a többlépcsős elbocsátásokra és a kaposvári üzem leállítására, mert Los Angeles 2010 végén elhalasztotta a soron következő száz NABI-autóbusz lehívását az egyébként 2013-ig nyílt opciós keretből. Most pedig a nagy megrendelésnek köszönhetően az üzem májusra már mintegy 200 főnek biztosít munkát.
A budapesti gyárban is voltak elbocsátások: a tavaly előtti 300-ról százra csökkent a létszám. Ennyi ember elég arra, hogy a NABI budapesti, acélvázas autóbuszokat gyártó üzeme ajúniusig lekötött dízel, hibrid és CNG gázhajtású autóbuszmegrendeléseket elkészítse egy-egy kaliforniai és floridai város, valamint Boston számára. Ez utóbbi is rendelt tíz csuklós és 18 darab 42 lábas szóló autóbuszt.
Ilyen megrendelési és foglalkoztatási gondok közt mutatta be augusztusban a magyar piacra tervezett új elővárosi-helyközi buszát a NABI. Ha a közlekedési vállalatok vásárolnának belőle, nem kellene állandóan leépítésketől tartaniuk a vállalat dolgozóinak. Azonban a pénzügy válság miatt legutóbb 2010 tavaszán írtak ki autóbusz közbeszerzési pályázatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.