A HTP a cég németországi gyárai termelékenységét is növeli. Az ottani Tabbert-gyárban épp most folyik egy hétmillió eurós beruházás, a kapacitásbővítés mellett újratervezik a járműmodelleket is.
„Nálunk ugyan alacsonyabb a termelési költség, mint Németországban, de a költségelőnyünk megtartása, azaz az egyszerűbb és olcsóbb gyárthatóság érdekében át kell tervezni a járműveket. A munkát a cég hatfős mérnökcsoportja a német konstruktőrökkel végzi” – mondta az igazgató. A beruházásoknak nyár végére be kell fejeződniük, hogy szeptemberben már teljes erővel indulhasson a jövő évi modellek termelése. A 900 ezer euró harmadát az asztalosüzemnek szánt gépekre, a többit az épület átalakítására és egyéb termelőberendezésekre, szerszámokra szánja a cég. Mindezeknek köszönhetően a saját fejlesztésű kis kempingbusz-termelési kapacitását megháromszorozva naponta akár 9-10 járművet is kibocsáthat a gyár.
A Knaus Tabbert Kft. volt már fenn s nagyon lenn is. A világválságig végig nyereséges volt, legjobb eredményét éppen a krízis kitörése előtti július végén zárt üzleti évben érte el. A német anyacég csődje miatt azonban sokáig bizonytalanná vált a jövője, amíg a holland HTP befektetői csoport meg nem mentette.
Miután az új vezetés felélesztette a Knaus addig parkolópályán tartott márkáját, a Weinsberget, annak 3,5 tonnás furgonból készülő kempingbuszváltozatát, a Cara-Bust már Nagyorosziban fejlesztették tavalyelőtt, akárcsak az évek óta – még a válságos időkben is – keresett Box Star kempingbuszt.
A konszern vezetése hamar rájött, hogy Nagyoroszit nem áldozhatják föl. A magyarországi gyártás ugyanis sokkal olcsóbb, mint a német, és Nagyorosziban létrejött egy számottevő fejlesztői potenciál is. Az ottani mérnökök által létrehozott járműtípusok mindig is jól szerepeltek a piac előszobájának számító nyár végi nemzetközi kempingjárműszalonokon, Düsseldorfban.
A szeptember elején zárt tavalyi szalonon például 137, kizárólag Magyarországon gyártott kempingbuszt rendeltek. A keresletnek köszönhetően a tervezett 800 helyett 970 járművet gyártott 2011-ben a társaság.
A Knaus-Tabbert lakókocsijai iránti igény stabil: az idén is a múlt évi 2000 darab körüli lesz a gyártás. E területen nincs szükség kapacitásfejlesztésre, mert a cég épp a legjobb, a 2008 végén zárult üzleti évében, a hitelválság kitörése előtt még 4790 lakókocsit gyártott.
A cég a tavaly elindította egy különleges lakókocsi gyártását is, amelyet addig a német testvérvállalat készített. A T@B modell kétszemélyes, 9-10 ezer euróba kerülő, karosszériája áramvonalas. Stabil rajongótábora van: 2011-ben a tervezett 250 helyett 400 készült belőle Nagyorosziban.
Vendégmunkások
A létszám ősz óta folyamatosan bővül, a cég a bérelt dolgozókkal együtt már 300 fős. Utóbbiak közül negyvenen szlovák állampolgárok, de néhány saját alkalmazott is a határ északi oldaláról jár át dolgozni. Nekik persze rosszul jön a forint gyengélkedése, ugyanakkor Magyarországon és Szlovákiában is igénybe vehetik az egészségügyi ellátást, és a szlovákiainál magasabb magyarországi családi pótlékra is jogosultak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.