Huszonöt magyarországi kikötő részvételével létrejött a szakma a hazai szervezete. A Magyar Dunai Kikötők Szövetségének (MDKSZ) elnöke Szalma Béla, főtitkára pedig Nagy László lett. „A szervezet fő célja az érdekképviselet, a lobbi és az együttműködés az érintett hazai hatóságokkal” – jelentette be a constantai kikötő működéséről és kapcsolatairól rendezett konferencián Szalma Béla. A szakember egyúttal felkérte a hazai dunai kikötők fontos partnerének, a Constantza Port vezérigazgatóját, hogy cége csatlakozzon az új társuláshoz. A szövetség létrehozásáról szóló szándéknyilatkozatot tavaly júniusban írták alá az érintettek.
"Számos ügyben kell fellépnünk" - nyilatkozott a Világgazdaság Online-nak Szalma Béla. "Hogyan eshet például meg, hogy az ország 22 milliárd forintot szán kerékpárutakra, miközben a hazai dunai kikötők kihasználtsága 50 százalék alatti, részben, mert a vízmélység nem teszi lehetővé a megfelelő nagyságú dunai áruszállítást?" - kérdezte. A szövetség tehát fel kíván lépni a Duna hajózhatóságának javítása, azaz a vízmélység növelése érdekébe. Nem ismétlődhet meg ami, tavaly, hogy 151 fekete nap volt a vízi áruszállításban: ennyi napon át vagy éppen nem volt szállítandó áru, vagy nem volt hajózható a Duna.
A "szövetség szeretné közismertebbé tenni a hazai dunai kikötők intermodális szerepét is. Lobbiját független szervezetként kívánja végezni" - hangsúlyozta Szalma Béla.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.