Varga Mihály és Fellegi Tamás is részt vett azokon a tárgyalásokon, amelyeket Oszkó Péter kezdeményezett pénzügyminisztersége idején a Malév helyzetének rendezéséről. Az egyeztetések az új befektetőről való tárgyalások előtt megszakadtak.
2010-ben olyan lépéseket tettünk, amellyel elkerültük a Malév összeomlását - mondta Oszkó Péter az ATV Egyenes Beszéd című műsorában. A volt pénzügyminiszter szerint Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos az előző kormányokra próbálja hárítani a felelősséget, ennek ellenére a volt pénzügyminiszter ügyeiről bebizonyosodott, hogy azok körül minden rendben volt. Amikor visszaállamosították a Malévot, folyamatosan – informálisan - tárgyaltak az Európai Bizottsággal, és ezek során rendben találták az állami beavatkozást. A brüsszeli döntés azt kritizálta, hogy a Fidesz-kormány folyamatosan tömte pénzzel a Malévet, - állította a volt pénzügyminiszter az Egyenes Beszédben, mert az nem tudta fenntartani magát, de ezt már tiltott állami támogatásnak tartotta az Európai Bizottság.
Oszkó Péter szerint a Malév nem tudná magát eltartani a rossz üzleti modell miatt, és ez esetben jöhet szóba – amely többször is előfordult – hogy a tulajdonos külső befektető segítségével alakítja át, és újra a nemzeti légitársaságot, ahogy annak idején a Swissair, a Sabena, vagy az Alitalia – ezt a gyakorlatot az Európai Bizottság nem tartja tiltott állami beavatkozásnak. A Fidesz nem vette át könnyű helyzetben a Malévet, ismerte el Oszkó Péter, de felajánlották a Fidesznek, hogy már a kormányváltás előtt konzultáljanak a cég sorsáról, de a külső befektetőről való egyeztetés előtt megszakadtak ezek a tárgyalások, a Fidesz részéről.
Ebben az időben is jelentkeztek befektetők, tette hozzá a volt pénzügyminiszter, akik jelezték, hogy a Fidesszel is tárgyalnának, de a kormányváltás után két év úgy telt el úgy a Malév életében, hogy a tulajdonos nem tett semmit a cég érdekében.
Oszkó Péter elmondta: a privatizáló AirBridge tulajdonosa, Borisz Abramovics, annak idején olyan viszont-garanciákat kötött a Malévvel, amely azt biztosította, hogy a privatizáló cég nem fizetése esetén a légitársaság áll helyt. A Malév rossz helyzete abból fakad, állította Oszkó Péter, hogy sem a Fidesz kormány, sem az elmúlt húsz év kormányai nem tettek olyan lépéseket, amelyek lehetővé tették volna, hogy a cég eltartsa magát. A kormánynak rendelkeznie kellene egy olyan tervvel, hogy ha leáll a Malév, akkor indítanának egy újat – tette hozzá a volt pénzügyminiszter, de kevés olyan eszköz van, amely egy új légitársaságba átmenthető lenne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.