A Mercedes, az Audi és a BMW februárban mintegy 20 százalékos árengedményt nyújtott a kínai piacon a háromezer kereskedés adatait elemző Cheshi portál szerint. Ugyanakkor a CAAM kínai autószövetség csökkentette az idei évre vonatkozó értékesítési előrejelzését. Eredetileg az eladások 8 százalékos növekedését prognosztizálták, ebben az esetben Kína autótörténetében először átlépte volna a húszmillió darabot a gépjármű-értékesítés, most azonban maximum 5 százalékos növekedéssel számol a szervezet a Bloomberg jelentése szerint.
A Volkswagen, a Daimler és a BMW részvényeinek a kurzusa a hír hatására mintegy 5 százalékkal esett. A Volkswagen-csoport minden csaknem harmadik járművét Kínában adja el. A Daimler, a BMW és a Porsche számára pedig Kína a második legfontosabb piac. Az Audi pekingi szóvivője egyébként tompította az aggodalmakat. Szerinte a vállalat kínai értékesítése 2012-ben is két számjegyű növekedést mutat majd fel és nem jellemzőek a kiemelkedően magas árengedmények. A BMW szintén cáfolta a kiugró kedvezmények hírét, mondván: egy-egy modellt ugyan kiemelt árengedménnyel értékesítenek, de a csökkentések mértéke nem haladja meg a piacon általánosan jellemző mértéket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.