„A válság hatására átalakult az építőanyag-piac. Nem csak a kereslet esett vissza, megváltoztak a vásárlási szokások, megfontoltabbak lettek a vevők, csökkent a kosárérték, hosszabb lett a vásárlási döntés folyamata, tovább romló fizetési morál mellett. Felismertük, hogy a megoldás a marketingkommunikáció erősítése és a menedzsmentképességek javítása, amelyet összefogva valósíthatunk meg hatékonyan” – fogalmazott.
Az építőiparban folytatódó recesszió miatt a forgalom további drasztikus csökkenésére lehet számítani. Azok a kereskedők, akik nem alkalmazkodnak a piaci helyzethez, egyre nagyobb nehézségekre számíthatnak. Azok viszont, akik felismerték, hogy változtatni kell, jó eséllyel néznek szembe a válsággal. A Mébker a válság hatásainak mérséklésére négy közös marketingkampányt szervezett a hálózat tagjainak az elmúlt évben. A csatlakozó tagkereskedések minden marketingeszközt készen megkaptak, a szórólaptól kezdve az óriásplakátig.
A hatékony működés segítésére pedig a neuralgikus témákban – kinnlevőség-kezelés, értékesítés, marketing, szervezetfejlesztés – tréningeket szerveztek. Markovich Béla szerint a tagok visszajelzéseiből kitűnik, a kampányok sikeresek voltak. Ezt az is alátámasztja, hogy a 38 tagkereskedővel létrejött hálózat egy év alatt 68 tagúvá bővült. „Bizakodó vagyok, és a kedvezőtlen kilátások ellenére javulást várok a Mébker tagkereskedéseinek helyzetében. A marketingaktivitás és a menedzsment hatékonyságának növelésével meg tudjuk őrizni, sőt némiképp növelni is tudjuk piaci pozíciónkat” – mondta Markovich Béla.
A hálózat
A Mébker 2011 februárjában alakult. Az építőanyag- és burkolatkereskedő cégeket tömörítő szervezet célja a tagok forgalmának növelése, a sikeresebb és eredményesebb piaci működés. A mára 68 tagúvá bővült hálózat tagjai használhatják a szervezet védjegyét, és élvezhetik az ezzel járó beszerzési kedvezményeket, marketingtámogatást és képzéseket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.