A kutatás arra is rávilágított, hogy 2011-ben a korábbinál többen maradtak Európán belül, és még ennél is többen jelezték,hogy 2012-ben a kontinensen belül terveznek utazást. A legnépszerűbb desztináció Spanyolország volt (11 százalék), amit Olaszország (9 százalék), Franciaország (8 százalék), Németország (5 százalék), Ausztria (5 százalék) és Görögország (4 százalék) követett.
Az Európai Unió lakosai tapasztalt, magabiztos utazók, akik szeretik maguk megszervezni utazásukat: a válaszadók 53 százaléka az interneten keresztül szervezte meg utazását, és az utazók 49 százalék-a az utazás különböző elemeit maga állította össze, nem csomagként vásárolta meg. Ennek ellenére továbbra is sokat számít a barátok és ismerősök véleménye. A „szájreklámot” az utazók 52 százaléka vette figyelembe, többen, mint az internetes oldalakat
(40 százalék) – írja a Turizmus Online.
Jellemzően autóval vagy motorral utaznak. 2011-ben az egy évvel korábbi 44 százalékról 78 százalékra nőtt az ezen közlekedési eszközökkel utazók aránya. Eközben a légi közlekedés aránya is nőtt: 39 százalékról 46 százalékra emelkedett. A legtöbben szállodában vagy bérelt szálláshelyen szállnak meg. Az utazás hosszától függetlenül a fizetős szálláshelyek a népszerőbbek: a rövid utazások esetében 54 százalék, a hosszabb utazások esetében 60 százalék választotta ezeket a szállástípusokat.
Az európai utazók pihenésre és kikapcsolódásra vágynak: az utazók 48 százaléka ezért kelt útra 2011-ben (2010: 36 százalék). Gyakori motiváció a „napfény és tengerpart”, valamint a rokonok, barátok felkeresése is. A válaszadók 50 százaléka szívesen tér vissza a szép természeti környezetben fekvő desztinációkba. A megkérdezettek több mint 90 százaléka elégedett volt az úti céllal összességében és az igénybe vett szálláshely színvonalával is.
A válság ellenére a válaszadók 73 százaléka nem mond le az utazásról, bár 33 százalék kénytelen változtatni eredeti elképzelésein. A 2012-ben utazó válaszadók 41 százaléka hosszabb, 4–13 éjszakás utazást tervez, 27 százalék ennél rövidebbet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.