Az Európai Unió határozata alapján a gyártóknak kötelező ellátni tévékészülékeiket az egyéb háztartási eszközökről már ismert, energiahatékonyságot jelző címkével. Az energiacímkék ábécésorrendben használt betűk segítségével osztályozzák a termékeket: „A” jelöli a leghatékonyabb, „G” pedig a legkevésbé hatékony terméket, az éves energiafogyasztás alapján. Használata 2012 januárjától kötelező, március végétől pedig nemcsak a készülékeken, hanem a reklámanyagokban is fel kell tüntetni az energiaosztályt – számol be a Sony.
A kötelezettség az Európai Unió célkitűzése szerint arra ösztönzi majd a tv-gyártókat, hogy egyre kisebb fogyasztású készülékekkel jelentkezzenek a piacon. A Sony a jogszabályi környezettel összhangban elkötelezett az olyan termékek folyamatos fejlesztése és gyártása iránt, melyek évről-évre energiahatékonyabbak elődeiknél.
A Sony szerint a nem megfelelő tájékoztatás az oka, hogy sokan energiát pazarolnak azzal, hogy bekapcsolva hagyják az éppen nem használt készülékeket, vagy nem alkalmazzák a sok termék esetében rendelkezésre álló energiatakarékos beállításokat.
Kevesen tudják például, hogy ha csupán „háttérzajnak” használják a TV-t, a képernyő kikapcsolásával annyi energiát takaríthatnak meg, amennyiből egy laptopot 4 teljes évig lehet üzemeltetni. Ezért több Sony tv-készülékbe intelligens érzékelőt építettek, amely meg tudja állapítani, hogy aktuálisan nézi-e valaki a tv-képernyőt. Amennyiben nem, az automatika elhomályosítja, majd teljesen kikapcsolja a képet.
Érdemes a beltéri egység helyett a beépített tv-tunerrel fogni a műsorokat. Ma már a legtöbb tévé rendelkezik a digitális tévécsatornákat, sőt kábel és műholdas tv-adást is biztosító tv-tunerrel. A beltéri egység amellett, hogy jóval gazdaságtalanabb, évi 4,9 kilogramm széndioxid kibocsátást okoz. Ez nagyjából egy 37 kilométeres autóút széndioxid-kibocsátásának felel meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.