Több mint három éve ez utóbbinak az aránya még alig haladta meg a tíz százalékot, 2010-re már megközelítette az egyharmadot, a tavalyi felmérések viszont már 40 százalékos arányról tanúskodnak – derül ki a Magyar infokommunikációs jelentésből.
A lakossági csomagok jellemzően a televízió-előfizetés köré rendeződnek, az esetek 85 százalékában ez a meghatározó elem. A két legnépszerűbb kombináció a televíziót és a vezetékes internetet, illetve az előbbiek mellett harmadik szolgáltatásként a vezetékes telefont foglalja magában. Számos további lehetőséget tartogatnak a távközlési csomagok. De a központi elem a jövőben is a tévé és az internet lesz – mutatnak rá a BellResearch elemzői.
A távközlési szolgáltatások összecsomagolása mögött főként a távközlési szolgáltatók közötti verseny éleződése áll, a kettős-hármas ajánlatok ugyanis ma már az egyik meghatározó eszközei a piacszerzésnek. A csomagolást először a tévéműsor-szolgáltatást is nyújtó kábeloperátorok vezették be. A csomagokkal a szolgáltatók minél többféle módon akarnak jelen lenni a háztartásokban, a csomaggal együtt ajánlott kedvezményekkel újakat is szerezni.
A többletszolgáltatások segítenek növelni vagy szinten tartani az egy előfizetőre eső árbevételt is. Az előfizetők számára a kombinált konstrukcióknál a legegyértelműbb az árelőny, a szolgáltatások együtt olcsóbbak, mint külön-külön, de a kutatásba bevont háztartások nagy része számára az egyszerű szerződéskötés és számlázás, az egykapus ügyintézés is pozitívum. A többes csomagoknak azonban nem csak előnyei vannak. A visszatartó erők között szerepel az egy szolgáltatótól való nagyobb függőség, a kötöttség miatti körülményesebb szolgáltatóváltás, de van, aki számára épp az egyszeri nagyobb összegű számla tűnik nehezebben menedzselhetőnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.