KISKERESKEDELEM Az üzemanyag-értékesítéssel együtt közel hat százalékkal, 705,2 milliárd forintra növelte bruttó árbevételét a február 25-én zárult üzleti évben a Tesco-Global Áruházak Zrt. Egy év alatt közel 19 milliárd forintos beruházási keretből az áruházfelújítások mellett hét bolttal 212-re növelte üzletei számát a cég, ám az új egységek összes eladótere mindössze 11 ezer négyzetméter, így megállt a korábbi hipermarket-építési lendület. A társaság 2011-ben 80,5 milliárd forint adót fizetett be, amely tízmilliárddal haladja meg az előző évi szintet. Ebből 12,2 milliárdot tett ki a válságadó, ami a tavalyihoz hasonlóan a legmagasabb volt a kereskedelmi vállalatok között.
Az anyacég, a brit Tesco 2,806 milliárd fontos adózott eredményt jelentett kisebbségi részesedések nélkül, ami 5,7 százalékkal haladja meg az előző évit. Mint írják, a magyarországi leányvállalatnál a szigorú takarékossági intézkedések miatt nincs mód újabb jelentős beruházásokra, a meglévő üzletek révén próbálják növelni a bevételt. A Tesco átlagos profitszintjét tekintve az amerikai Wal-Mart mögött a világ második legerősebb kiskereskedelmi cége és 14 országban 5300 üzlettel rendelkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.