BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ráhajtunk a hosszú hétvégékre - Szálloda helyett panzióba megyünk

Az első negyedévben közel 40 százalékkal nőtt az online belföldi szállásfoglalások száma, a hosszú hétvégék pedig tovább élénkíthetik a hazai turizmust – derült ki a Szallas.hu adataiból. A kereslet az alacsonyabb árkategóriájú szállástípusok irányába tolódott el.

Az első negyedévben több mint 37 százalékkal megnőtt az online belföldi szállásfoglalások száma, a szállástípusok tekintetében a hostelek, apartmanok, vendégházak és panziók átlagon felüli növekedést könyvelhettek el – derült ki a Szallas.hu adataiból. 2011 első negyedévében a foglalások 64 százalékát tették ki ezek a szállástípusok, ez az arány az idei évre 69 százalékra emelkedett, míg a drágább árfekvésű szállodai foglalások 34 százalékról 30 százalékra estek vissza.

„Ez annak ellenére is így van, hogy az alacsonyabb kategóriákban nagyobb volt az áremelkedés 2011-ről 2012-re, ugyanakkor a vendégek még így is átlagosan 20-45 százalékot tudnak spórolni a szálláson, ha hotel helyett apartmanba vagy vendégházba foglalnak” – mondta el Rácz István, a Szallas.hu csoport marketing vezetője. – „Az online foglalás egyik nagy előnye pedig éppen az, hogy az érdeklődők néhány kattintással össze tudják hasonlítani az egyes szállástípusok árait, ami sokkal tudatosabb döntést eredményez” – tette hozzá a szakember.

Csak a hoteleket vizsgálva is megfigyelhető, hogy az alacsonyabb árfekvésű szállástípusok felé tolódik el a kereslet: míg a kétcsillagos szállodákba irányuló online foglalások száma több mint 70 százalékkal nőtt, addig a három- és négycsillagos szállodák már csak mintegy 15 százalékos növekedést tudtak elérni, az ötcsillagos hotelek forgalma pedig közel 30 százalékkal visszaesett.
 
Míg 2011-ben mindössze öt hosszú hétvége volt, addig idén kilenc 3-4 napos ünnepnek örülhetünk. A Szallas.hu online kutatása szerint ez a belföldi turizmust tovább élénkítheti, ugyanis a megkérdezettek 51 százaléka szívesen utazik ilyenkor belföldre, további 3 százaléka pedig külföldre is örömmel kiruccan egy-egy hosszú hétvégére. Elsősorban a 35 év alattiak kelnek útra ilyenkor, az idősebbek otthoni pihenésre használják ki az időt.


 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.