Szakértők felhívták a figyelmet, hogy sem a beruházás időzítése, sem a Samsung helyszínválasztása nem véletlen, a memóriacsipek iránti kereslet ugyanis az elmúlt években is rohamosan nőtt, s ebben feltehetőleg a következő néhány esztendő sem hoz változást. Előrejelzések szerint a globális forgalom 2011 és 2015 között másfélszeresére bővülhet, s a szektor legfontosabb nemzeti piaca minden bizonnyal a világ legnépesebb országa lesz.
A kínai beruházást egyébként már hónapokkal ezelőtt pedzegette a Samsung, akkor azonban kisebb összegű projektről szóltak a pletykák. A csoport januárban tette közzé, hogy az idén rekordösszeget, 47,8 ezer milliárd vont, azaz 41,6 milliárd dollárt fordít beruházásokra, alkalmazottai számát pedig – a tavalyi 25 ezres bővítést követően – tovább 26 ezerrel 370 ezer fölé növeli. Bár a vállalat üzletági lebontást nem adott a tervezett beruházásokról, szakértők már akkor úgy vélték, hogy a pénz jelentős részét arra szánhatja a cég, hogy tovább erősítse pozícióját a csippiacon, de sokan úgy kalkuláltak, hogy az új generációs LCD-kijelzőkkel kapcsolatos projekteket is indít a vállalat.
Ez utóbbi a magyar leány szempontjából is fontos lehet, hiszen a társaság jászfényszarui egységében LCD-monitorokat és tévéket gyártanak. A Samsung Electronics Magyar Zrt.-nél ugyanakkor lapunknak elmondták: egyelőre nem tudnak arról, hogy az anyacég komoly beruházást tervezne hazánkban, azaz az idén nem várható komoly bővítés a cég hazai üzemében, amelynek kapacitása egyelőre megfelel az elvárásoknak. Az értékesítésben azonban további bővülésre számít 2012-ben a magyar leányvállalat. A társaságnál a Világgazdaságnak elmondták: igen erős évet zártak, a cég árbevétele 2011-ben 31 százalékkal haladta meg az egy esztendővel korábbit. A jelentős bővülésnek köszönhetően a társaság újabb 3-4 termékkategóriában vált vezetővé, így a cég által meghatározott összesen 15 termékkategóriából már tucatnyiban piacelsők Magyarországon.
Különösen jól fogytak a Samsung mobiltelefonjai: az üzletág forgalma 60 százalékkal bővült, így tavaly a teljes árbevétel 40 százalékát adta ez a divízió, a Samsung piaci részesedése pedig a teljes piacon 40, az okos készülékek területén pedig 33 százalékra ugrott darabszámban. Bár kisebb, de a piaci átlagot messze meghaladó mértékben bővült az árbevétel negyedét adó barnaáru-üzletág forgalma is: televíziókból és lejátszókból értékben 30 százalékkal adott el többet 2011-ben a vállalat, mint egy évvel korábban.
A cég a kedvezőtlen makrogazdasági környezet ellenére az idei kilátásokkal kapcsolatban is kifejezetten optimista. A társaságnál úgy számolnak, hogy a következő hónapokban élénkülhet a belső kereslet hazánkban, s ez hozzájárulhat ahhoz, hogy a Samsung még a tavalyinál is nagyobb mértékben növelje magyarországi árbevételét.
Jandó Zoltán-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.