Ha a mai szinten maradna az új autók kereskedelme, a 3 millió alá csökkent magyar személyautó-állomány hatvan év alatt cserélődne ki – állapította meg az a tanulmány, amelyet a márkakereskedők megkérdezése alapján készített a PricewaterhouseCoopers (PwC) Könyvvizsgáló Kft.
Az anyag egyik legérdekesebb adata, hogy a kereskedők prognózisának átlaga szerint ebben az évben a tavalyinál nem egészen ezerrel több, mindössze 46 010 új személyautó kerülhet az utakra. Nem is csoda, hiszen a megkérdezettek 62 százaléka szerint ugyanakkor nincs rá esély, hogy idén növekedésnek indul a forgalom. A piaci résztvevők pesszimizmusát mi sem mutatja jobban, mint hogy a következő két évre vonatkozóan 78 százalékuk úgy vélte, kicsi az esélye az értékesítés növekedésének.
felmérés szerint az új autók nettó árában átlagosan mindössze 7 százalék a kereskedői árrés. Ezzel összhangban a fő profitgeneráló tevékenység a kereskedelem felől eltolódott a szervizmunkák felé. A kereskedők a szervizszolgáltatás haszonkulcsát nevezték meg 2011-ben a fő profitforrásnak, amely a nyereség átlagosan 55 százalékát adja.
A PwC ugyan nem tér ki arra, hányan vettek részt a felmérésben, ám a válaszadók 95 százaléka jelezte, hogy cégét hátrányosan érinti a feketegazdaság erősödése. Iparági becslés szerint a szervizpiac több mint fele az árnyékgazdaság kezében van.
A felmérés válaszadóinak 72 százaléka a kedvező adózási feltételek megteremtését tartja megoldásnak ebben a helyzetben. Emellett a számla nélküli szolgáltatásnyújtások visszaszorítását, illetve a vagyonosodási vizsgálatok növelését tartják a legtöbben fontosnak. Ugyanakkor a gyakoribb hatósági ellenőrzéseket csak a válaszadók kevesebb mint fele tartja célravezetőnek.
A szakma szerint a válság beköszöntével szinte senki nem szeretne az ágazatba belépni. A tendenciát alátámasztja a kereskedések számának csökkenése is. Ám úgy tűnik, senki sem tudja, hány kereskedés lehet az országban, mert a PwC felmérése két adatot is megad ugyanarra a forrásra, a márkakereskedők szövetségének tavaly őszi felmérésére hivatkozva. Előbb azt olvashatjuk, hogy „a kereskedések száma már csak hozzávetőlegesen is 470-re tehető 2011-ben”, a következő oldalon pedig azt, hogy „a 2007-ben még 1100-ra becsült autószalonok száma kicsivel több, mint 700-ra csökkent”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.