Joaquin Almunia, az EU piaci versenyért felelős biztosa úgy fogalmazott: a másfél évig tartó alapos vizsgálat után a Google esélyt kap arra, hogy orvosolja azokat a hibákat, amelyekre az EU felhívta a figyelmet.
A biztos négy konkrét témát emelt ki, amelyek kapcsán lépéseket vár az internetes óriástól: Brüsszel úgy látja, hogy a Google a keresési találatok között előnyben részesíti a saját "vertikális keresőinek" eredményeit, vagyis a saját téma-specifikus szolgáltatásaira (hír- étterem- vagy termékkeresés) hívja fel a figyelmet és ezzel aránytalan versenyelőnyt biztosít magának.
Szintén aggasztja az EU illetékeseit, hogy a Google keresőmotorja úgy másolja ki a tartalmakat más, tematikus keresési szolgáltatóktól, hogy ezzel csökkenti a versenytársak jelentőségét. Mint hogy az adatok minden ellenszolgáltatás nélkül áramlanak a Google-hoz, a befektetők egy része valószínűleg megfontolja majd, hogy kisebb vertikális keresőkbe invesztáljon-e ezek után.
Szintén az Almunia által felsorolt kifogások között szerepelt a Google keresőszolgáltatásának telepítése más cégek portáljaira. A vállalat az ilyen megoldások esetén az általa közvetített hirdetéseket (Google Ads) jeleníti meg a keresési találatok mellett és ezzel gyakorlatilag lehetetlenné teszi, hogy más szereplő is belépjen erre a területre.
Végül Brüsszel felrótta a Google-nak azt is, hogy szerződési feltételeivel ellehetetleníti az AdWords segítségével lebonyolított hirdetési kampányok más platformokra történő átvitelét.
Almunia közölte: a Google-nak pár hét alatt ki kell dolgoznia egy megoldási csomagot ezekre a problémára, amelyeket azután piaci szereplőkkel tesztelnek majd, mielőtt döntenek arról, hogy folytassák-e az eljárást a vállalat ellen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.