A világ legnagyobb közösségi portáljának közlése szerint az app store célja, hogy megkönnyítse a Facebook-alkalmazások íróinak helyzetét. Az app store-ban mobil webre, Androidra vagy iOS-re optimalizált mobilszoftverek kapnak majd helyet, az ígéretek szerint heteken belül. A vállalat célja nem a mennyiség, hanem az olyan, kifejezetten a Facebookra tervezett alkalmazások kifejlesztésének bátorítása, mint a Pinterest, a Draw Something vagy a Viddy. A Facebook közlése szerint a rendszerrel egyszerű megoldást kínálnak azoknak a szoftveríróknak, akik pénzbefizetés ellenében kínálják az alkalmazásaikat.
A gyűjteményben a felhasználók a saját mobilkészülékükkel kompatibilis alkalmazások között böngészhetnek, amelyet azután vagy az App Store-on vagy a Google Play-en keresztül tölthetnek le. A Facebook-közösség jelenleg 900 millió tagot számlál, ezért logikus lépés volt a saját app center létrehozása. A portált márciusban 488 millió egyéni látogató nyitotta meg mobileszközön keresztül, ez pedig egyrészt jó hír, másrészt fenyegetés, mivel a Facebook kimutatásai szerint a reklámletöltések nem növekednek ennek megfelelően.
A nagy kérdés a piac számára az, hogyan tudja a portál a mobileszközök térhódítását a saját bevétel-növekedésére lefordítani. Ugyan a "szponzorált sztorikkal" a cég már megkezdte a mobilverziók kiaknázását, egyelőre óvatos az új, profitgenerálásra használható mobil funkciókkal. A Rethink-Wireless meglátása szerint a Facebok komplex rendszerben képzeli el a mobilalkalmazás jövőjét, ahol a core tevékenységet az üzenetküldő és az app szolgáltatások egységes keretbe foglalják. Ezzel a cég felvehetné a harcot a már sikeres mobilplatformot működtető riválisok, így a Google és az Apple ellen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.