BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Unilever: új hűtőházból terjesztik a jégkrémeket

Veszprémben eredetileg csak a gyártás folyt, innen szállították a késztermékeket a raktárakba, onnan tovább az értékesítés helyszínére. Mindez rengeteg utat jelentett, növelve a költségeket, extra tárolási megoldásokat igényelt és terhelte a környezetet. „Az Unilever globális szinten vállalta, hogy miközben megkétszerezi forgalmát, felére csökkenti környezetterhelését 2020-ig. A mostani beruházás e szempontnak megfelel, sőt az átalakítással már most mintegy 10 százalékkal csökkenthetjük szén-dioxid-kibocsátásunkat” – mondta Szatóri László gyárigazgató. Az új hűtőházban a jelenlegi legkorszerűbb hűtéstechnológiát építették be. Az idei év ugyanakkor nem csak a beruházás lezárása miatt fontos az Unilever életében, hiszen a jégkrémgyártásban európai szinten is meghatározó gyár idén ünnepli 20 éves évfordulóját. „Az elmúlt húsz évben lépésről lépésre fejlődtünk, és mára Európa egyik meghatározó jég­krémgyára lettünk. Termelésünk nagy része, 90 százaléka ma már külföldi piacokra megy” – tette hozzá a gyárigazgató.

Az Unilever világszerte több mint 400 márkával mintegy 100 országban van jelen az élelmiszerek, a kozmetikumok és a háztartási tisztítószerek piacán. A vállalat 46,5 milliárd eurós forgalmat ért el 2011-ben. „A két számjegyű növekedést az idén is tartani szeretnénk” – mondta lapunknak Gyenes István ügyvezető igazgató. Hozzátette: az ételízesítők piacán drasztikus változást idézett elő a chipsadó. Csökkent a fogyasztás, amit a 15–20 százalékos áremelés sem ellensúlyozott.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.