Veszprémben eredetileg csak a gyártás folyt, innen szállították a késztermékeket a raktárakba, onnan tovább az értékesítés helyszínére. Mindez rengeteg utat jelentett, növelve a költségeket, extra tárolási megoldásokat igényelt és terhelte a környezetet. „Az Unilever globális szinten vállalta, hogy miközben megkétszerezi forgalmát, felére csökkenti környezetterhelését 2020-ig. A mostani beruházás e szempontnak megfelel, sőt az átalakítással már most mintegy 10 százalékkal csökkenthetjük szén-dioxid-kibocsátásunkat” – mondta Szatóri László gyárigazgató. Az új hűtőházban a jelenlegi legkorszerűbb hűtéstechnológiát építették be. Az idei év ugyanakkor nem csak a beruházás lezárása miatt fontos az Unilever életében, hiszen a jégkrémgyártásban európai szinten is meghatározó gyár idén ünnepli 20 éves évfordulóját. „Az elmúlt húsz évben lépésről lépésre fejlődtünk, és mára Európa egyik meghatározó jégkrémgyára lettünk. Termelésünk nagy része, 90 százaléka ma már külföldi piacokra megy” – tette hozzá a gyárigazgató.
Az Unilever világszerte több mint 400 márkával mintegy 100 országban van jelen az élelmiszerek, a kozmetikumok és a háztartási tisztítószerek piacán. A vállalat 46,5 milliárd eurós forgalmat ért el 2011-ben. „A két számjegyű növekedést az idén is tartani szeretnénk” – mondta lapunknak Gyenes István ügyvezető igazgató. Hozzátette: az ételízesítők piacán drasztikus változást idézett elő a chipsadó. Csökkent a fogyasztás, amit a 15–20 százalékos áremelés sem ellensúlyozott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.