A konszern a költségcsökkentésen és a vállalat lekicsinyítésén dolgozik, 55 nap múlva pedig be kell mutatnia Barack Obama elnök stábjának a restrukturálási terveket. Fritz Henderson vezérigazgató nem zárta ki a csődvédelem lehetőségét, amennyiben a reformnak nincs más útja és ilyen értelemben nyilatkozott Timothy Geithner pénzügyminiszter is, aláhúzva, hogy a GM mindenképpen része marad az Egyesült Államok jövőjének.
"A fiúk sokat tettek a vállalat átalakításáért, de még nem értek a folyamat végére. A célunk az, hogy lehetővé tegyük a cég túlélését kormányzati segítség nélkül" – fogalmazott a pénzügyminiszter a The New York Times szerint.
Fritz Henderson egyelőre nem árult el részleteket arról, mit várnak a kormánnyal esedékes tárgyalásról, de megjegyezte, hogy karrierje legboldogabb napja az lesz, amikor a GM visszafizeti kölcsöneit. A vezér ezzel hangsúlyozta, hogy a konszern számára is nehézséget jelentett, hogy az adófizetőknek kellett megmenteniük.
Az átalakításból jelentősen kiveszi a részét Karl-Friedrich Stracke, a német leány, az Opel vezére is. Olyan úton vezeti a céget, amelyre korábban nem gondolt: neki kell megvalósítania azokat a sokszor komoly áldozatokat követelő reformokat, amelyeket az anyavállalat megkövetel az Opeltől. A GM elvárja az Opeltől, hogy mielőbb visszatérjen a profit zónába, miközben Strackénak a legijesztőbb lehetőséggel, az európai gyárbezárásokkal is szembe kell néznie. A menedzser már meg is tette az első lépést ezen a pályán és közölte, hogy beszüntetik az Astra gyártását két németországi üzemben. A döntés, mely szerint az Opel egyik zászlóshajója immár csak Nagy-Britanniában készül, óriási felháborodást váltott ki az Opel munkatársak körében. A vezérigazgatónak június végéig be kell nyújtania azt az átalakítási tervet, amellyel a General Motorst is meggyőzheti arról, hogy a német leány átalakítása jó úton halad.
Szentgotthárd pozíciója biztosított
A szentgotthárdi Opel-gyárban a tavalyi 222 ezernél mintegy 40 százalékkal több motor készül az idén: a végleges darabszám a megrendelések beérkezésétől függ, de az már biztosnak látszik, hogy 300 és 320 ezer között lesz. Ennek közel kétharmadát az Egyesült Államokba és a mexikói General Motors-gyárak számára készítik, de tízezres nagyságrendben szállítanak Kínába és Dél-Koreába is. A cég most az 1,6 és 1,8 literes motorokat gyártja és szállítja a tengerentúlra, amelyeket Chevrolet Sonic és Cruse modellekbe építenek be.
Az Egyesült Államokat leszámítva a többi bejáratott piacnak számít az Opel Szentgotthárd számára, hiszen másfél éve kezdődött a motorkomponensek és kisebb darabszámban a motorok szállítása az ottani General Motors-üzemek részére. Az Opel 1991 és 2010 között 735 millió eurót fektetett be Szentgotthárdon, most 500 millió eurós beruházással négy év alatt nyolcszáz új munkahelyet teremt, így 2015-ben már 1400 embernek ad munkát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.