Igaz, a három EFTA-taggal (Izland, Norvégia, Svájc) együtt számított 30 európai országban összesen forgalomba került 6,896 millió személykocsi már csak 6,3 százalékkal marad el a bázistól, az összkép mégis riasztó, annak ellenére, hogy júniusban már csak 2 százalékos volt a visszaesés. Azért riasztó az összkép, mert a gyártók nem remélik a tendencia megfordulását, másrészt erősen jönnek föl az ázsiai márkák.
Amíg az elmúlt hónapban a Fiat, a Ford, az Opel és a Peugeot több mint tíz százalékos piacvesztést volt kénytelen elkönyvelni, addig az említettek esésének megfelelő, vagy esetenként nagyobb arányban nőtt a Toyota, Hyundai, a Kia és a Honda forgalma. A Nissané pedig megközelítette a 10 százalékos bővülést. Igaz, a felsoroltak közül csak a Nissan érte el júniusban a 40 ezer darabos eladási szintet, a tendenciát azonban ijesztőnek tartják az európai márkák – különösen azok, mint például az Opel és a Peugeot-Citroen – amelyek nehéz pénzügyi helyzetben vannak.
Ráadásul amíg a német és a brit piac 3, illetve 3,5 százalékkal bővült júniusban, addig a spanyol 12-vel, az olasz pedig több mint 24 százalékkal szűkült. Még szerencse, hogy az öt legnagyobb piac közé tartozó Franciaországban az eladások csak 0,6 százalékkal lettek kisebbek a tavalyi júniusnál, ami azért nem egy megrázó süllyedés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.