Rolex helyett már „csak” tizedannyiba kerülő Louis Vuitton pénztárcákat ad üzleti partnereinek Vivian So, egy sanghaji szépségszalonlánc tulajdonosa, amióta kevéssé mennek jól az ügyei. Sorsa nem egyedi Kínában: az egyre kisebb gazdasági növekedés miatt sokan kénytelenek visszafogni költségeiket – írja a Bloomberg. William Li, egy hongkongi óraszalon menedzsere azt mondta: a hivatalos ajándékként vásárolt órákra ügyfelei 40 százalékkal költenek kevesebbet, mint eddig.
A cégek spórolása érzékenyen érintheti az egyébként brutálisan növekedő, évi 27 milliárd dolláros kínai luxuspiacot: a CLSA elemzőcég becslése szerint az ágazati költés ötöde megy céges ajándékokra. Az eladásoknak az sem tesz jót, hogy belpolitikai botrányok miatt az üzleti korrupció a figyelem középpontjába került Kínában. Március óta tilos közpénzből cigarettát és prémium-szeszesitalt venniük az intézményeknek, október elsejétől pedig nem adhatnak luxusajándékot kormányzati ügynökségek. „Ez elriaszthat mindenkit attól, hogy drága árut adjon üzleti partnerének” – véli Aaron Fischer, a CLSA ázsai vezetője.
Mindez olaj a tűzre: a kínai növekedés lassulása miatt egyébként is aggódni kezdtek az érintettek. Az Eifert csökkentette a Swatch és a Richemont részvényeinek hozamvárakozását, és megjelentek pesszimista hangok más ágazatokban is.
A londoni Burberry e havi jelentése szerint jelentősen lelassult a kínai eladásainak növekedése, és mivel ez a cég jelentett először a luxusmárkák közül, ezt sokan vészjósló előrejelzésként értelmezték. Aztán a francia Remy Cointreau és az Hermés jó eredményeket tartalmazó negyedéves jelentése lehűtötte a kedélyeket, bizonyítva: a kínai luxuseladások idén sem lassulnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.