A világ elsőszámú internetkeresőjének gyorsjelentése szerint április-június között 2,79 milliárd dollár volt az adózott eredmény, 11 százalékkal több az előző év azonos időszakában elért 2,51 milliárd dollárnál. A bevételek 35 százalékkal nőttek, 12,2 milliárd dollárra, de ebben már benne van a Motorola is, a mobilgyártó idén került a Google-hoz 12 milliárd dollárért. A Motorola nélkül 21 százalékkal bővült az értékesítési árbevétel, 8,36 milliárd dollárra, ami a legalacsonyabb növekedés 2009 óta. Ennek oka, hogy az euróövezeti adósságválság miatt gyengültek a tengerentúli devizák, s emiatt kisebb volt a dollárban számolt bevétel.
A profitot viszont negatívan befolyásolta a Motorola, mert a krónikus veszteséggel küszködő mobilgyártó nélkül 3,35 milliárd dolláros nettó profitot könyvelt el a társaság. Ez részvényenként 10,12 dollárnak felel meg, miközben elemzők 10,04 dollárra számítottak. A Motorolát is figyelembe véve az egy részvényre jutó nyereség 8,42 dollár volt az egy évvel korábbi 7,68 dollárral szemben.
Az elemzők a jelentésből elsősorban a hirdetésekre eső kattintások számának jelentős, 42 százalékos emelkedését hangsúlyozták. Colin Sebastian, a Robert W. Baird & Co. elemzője a Bloombergnek elmondta: egyértelműen a mobileszközöknek tudható be az eredmény, ami a többi adattal együtt 3 százalékkal feljebb tolta a Google árfolyamát, mely végül 2,1 százalékos pluszban zárt a New York-i tőzsdén tegnap. Az elemzők egy része "relief raliról" beszél, hiszen a Google a pesszimistább szakértőknek okozott kellemes meglepetést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.