Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke lapunknak elmondta, hogy az új autók reexportját gyenge anyagi helyzetben lévő márkakereskedők nem engedhetik meg maguknak, hiszen áfával együtt veszik meg a kocsit az importőrtől, ám az áfa-visszaigénylés több hónapig is eltarthat, és addig nem jut pénzéhez a vállalkozó.
Az azonban biztos, hogy nem kis számban vittek Nyugat-Európába is ilyen új, de az első forgalomba helyezés miatt használtnak minősülő autókat. Ezt bizonyítja a KSH összesítése, amely szerint például a Németországba szállított 416 darab 1000–1500 köbcentis benzines autó áfamentes átlagára 2,456 millió forint volt. Az is érdekes ugyanakkor, hogy amíg Szerbiába a 1,5–2,5 literes dízelekből 3636 került 468 ezer forintos átlagáron (nyilvánvalóan koros koromgyárakról lehet szó), addig Szlovákiába 907 darabot vittek, egyenként nettó 1,66 millióért. A legérdekesebb célországok között van Svájc, ahova nyilvánvalóan azért vittek három luxuskocsit összesen 92,26 millióért, mert Magyarországra a magas adóterhek miatt olcsóbban szállítanak a gyárak, tehát ez esetben jó néhány milliót megspóroltak az autók új tulajdonosai.
Szakmai vita a reexportról
Az első fél évben ötödével 27 781-re nőtt az új autók forgalomba helyezése. Ám a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége szerint a forgalomba helyezett személyautók 15–20 százaléka valójában reexport. Erdélyi Péter MGE-elnök ezt a becslést túlzottnak tartja, de elismeri, hogy valóban nőtt az új autók külföldre szállítása. Értesüléseink szerint ugyanakkor abban nincs véleménykülönbség a szakmában, hogy az új furgonok tizedét továbbra is exportálják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.