A KSH adatai szerint messze legnagyobb számban Szerbiába vitték az autókat, legtöbbüket 300 000 - 500 000 forintos ársávban. Másrészt szakmai becslések szerint 2011-ben a 45 ezer új autó körülbelül egy, a 11 433 új kis haszonjármű tíz százalékát reexportálták.
Ez azt jelenti, hogy a kereskedők napokon belül ki is vonják a forgalomból a járművet és külföldön eladják. Ha ugyanis a kereskedő egy hónapon belül kivonja a forgalomból és eladja, még cégautó adót sem kell fizetnie, az export után pedig visszaigényelheti az áfát.
Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete elnöke lapunknak elmondta, hogy az új autók reexportját gyenge anyagi helyzetben lévő márkakereskedők nem engedhetik meg maguknak, hiszen áfával együtt veszik meg a kocsit az importőrtől, ám az áfa visszaigénylés több hónapig is eltarthat, és addig nem jut pénzéhez a vállalkozó.
Az azonban biztos, hogy nem kis számban vittek nyugat-európába is ilyen új, de az első forgalomba helyezés miatt használtnak minősülő autókat. Ezt bizonyítja a KSH összesítése, amely szerint például a Németországban szállított 416 darab 1000-1500 köbcentis benzines autó áfamentes átlagára 2,456 millió forint volt.
Az is érdekes ugyanakkor, hogy amíg Szerbiába a 1,5 - 2,5 literes dízelekből 3636 került 468 ezer forintos átlagáron (nyilvánvalóan koros koromgyárakról lehet szó), addig Szlovákiába 907 darabot vittek, egyenként nettó 1,66 millióért. A legérdekesebb célországok között van Svájc, ahova nyilvánvalóan azért vittek három luxuskocsit összesen 92,26 millióért, mert Magyarországra a magas adóterhek miatt olcsóbban szállítanak a gyárak, tehát ez esetben jó néhány milliót megspóroltak az autók új tulajdonosai.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.