Az előző vezérigazgató, Karl-Friedrich Stracke az előző héten távozott. Lemondását nem indokolta.
Thomas Sedran április óta dolgozik a társaságnál, de jól ismeri az Opelt, mert az AlixPartners vállalati tanácsadó cég szakértőjeként részt vett az előző szanálási program kidolgozásában.
Az Adam Opel AG utoljára a 2006-os üzleti évben volt nyereséges. A tulajdonos amerikai General Motors (GM) 2008-2009-ben, a világgazdasági válság kiteljesedése idején fontolgatta, hogy eladja az európai leányvállalatot, végül azonban úgy döntött, hogy mégis megtartja és átalakítja. Ennek során megszüntettek 8 ezer munkahelyet az összesen 48 ezerből, és felszámolták az antwerpeni gyárat. Ennek a programnak a kidolgozásában vett részt Thomas Sedran. Ágazati szakértők szerint elképzelhető, hogy ismét elbocsátások és gyárbezárások következnek.
Karl-Friedrich Stracke 15 hónapig vezette a vállalatot, stratégiáját a modellkínálat szélesítésére alapozta, és a leépítések elkerülésére törekedett.
Szakértők szerint a fő probléma az, hogy a GM Európára korlátozza a márkát, attól tartva, hogy a nagy feltörekvő piacokon a csoporthoz tartozó más márkák rovására nyerne teret. Az európai piac azonban gyenge, és az Opel részesedése csökken. Az európai autógyártók szövetsége (ACEA) kedden közzétett kimutatása szerint az Opel részesedése az európai piacon 2012 első félévében 6,9 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 7,6 százalékról, az értékesített kocsik száma pedig 15 százalékkal visszaesett, 458 ezerre csökkent az egy évvel korábbi 538 ezerről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.