Az orosz pénzügyminisztérium törvénytervezetet készített a luxusautók megadóztatására. A törvényjavaslat szerint a 410 lóerőnél nagyobb teljesítményű autók tulajdonosainak lóerőnként 300 rubeles (9 dollár) extra adót kellene fizetniük. Az orosz lapok hozzáteszik, hogy a regionális hatóságok növelhetik az adó mértékét, de csökkentésre nem kapnak lehetőséget. Az új adó viszont nem vonatkozik a kizárólag sporteseményeken használt autókra, illetve a 2000 előtt gyártott modellekre.
A pénzügyminisztérium azt is nyilvánosságra hozta, hogy a luxusautó-adó 20 ezer kocsira vonatkozik, amelyek közül 7000 Moszkvában, további ezer pedig a moszkvai régióban van bejelentve. Az adó olyan luxusmárkákat érint, mint a Maybach, Lamborghini, Ferrari, Maserati, Bentley, Aston Martin, Rolls Royce, Chevrolet Corvette, valamint a 6 literes Mercedes és a BMW 7-es modellcsalád egyes tagjai.
Az oroszországi autókereskedők ugyanakkor elégedettek az élettel, hiszen júniusban 10 százalékkal több, összesen 272 125 személykocsi és kishaszonjármű talált gazdára, mint egy évvel korábban. Másrészt nem csoda, hogy áprilisban bejelentették: az AvtoVaz harminc év után beszünteti a 2107-es „kocka” Lada gyártását. A modell forgalma az első negyedévben 76 százalékkal csökkent, ám Oroszországban a többi Lada modell értékesítése is csökken október óta.
Miközben június végéig 14 százalékkal 1,414 millióra nőtt az orosz piacon gazdára talált személyautók és kishaszonjárművek száma, a Lada eladásai 14 százalékkal estek. Pedig tavaly egész évben 11 százalékkal nőtt a márka értékesítése hazájában. De nincs ebben semmi meglepő, hiszen október végén zárult a tavalyelőtt kezdődött orosz roncsautóprogram, amelyen a legtöbbet a Lada nyerte: 2010-ben 34 százalékra nőtt a piaci részesedése. Mikor vége lett a programnak, a legolcsóbb autók eladása zuhanásba fordult Oroszországban is, és a múlt hónapban a Lada piaci részesedése már feleannyi sem volt, mint két éve. De még így is vezet, hiszen az utána következő két márka együtt is kevesebbet adott el, mint a Lada.
Az orosz piac sajátossága, hogy csupán néhány százzal kevesebb Mercedes talált gazdára az első fél évben, mint ahány Suzuki, amelynek kelendősége 3 százalékkal mérséklődött. Ezzel szemben 28 százalékkal 16 700-ra nőtt a Mercedes forgalma, és 16 ezer fölött adott el a BMW, valamint az Audi, amelyek harmadával, illetve 41 százalékkal bővítették forgalmukat. Így érthető, hogy a gyenge kereslet miatt leállította a Magyar Suzuki az SX4 Sedan típusú autóinak szállítását Oroszországba, ahová 2011 szeptembere óta már Japánból sem szállítják az SX4-et.
A júniusi személykocsi- és kishaszonjármű-forgalomról Joerg Schreiber, az AEB elemzője megállapította, hogy ez a legjobb hónap 2008 júniusa óta, és a féléves összesítés is az elmúlt négy év legjobb számait mutatja. Másrészt megfigyelhető a forgalombővülés tempójának mérséklődése is. Ennek ellenére az orosz autógyártó szövetség azt várja, hogy a személyautó- és kishaszonjármű-piac a tavalyi 2,55 millió után elérheti a 2,8 millió darabot, ami megközelíti a válság előtti, 2008-as 2,9 milliót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.