Az év első hét hónapjában 48,1 százalékot ért el a dízel meghajtású autók aránya Németországban, ez 905 097 gázolajjal futó autót jelent a Duisburg-Esseni Egyetem autóipari kutatóintézetének adatai szerint. A dízelmotoros kocsik népszerűsége 1995 óta növekszik és a folyamatnak a válság is lendületet adott, miután a roncsautó programban is ezt a meghajtási módot preferált a támogatást nyújtó német állam.
A gázolaj sikerét a Die Welt szerint két tényező támogatja: adótartalma átlag 21 centtel alacsonyabb literenként, mint a benzinnek, emellett magasabb az energiatartalma, így az EU CO2 kibocsátási követelményeinek is könnyebben megfelel. A dízel autók piacát egyébként elsősorban a cégek hajtják: az év első hét hónapjában regisztrált új autóknak mindössze 39,2 százaléka került magánember tulajdonába. A magánvásárlók főként az eladási árra koncentrálnak, így januártól júliusig csak 34 százalékuk szavazott dízelre, ezzel közvetve finanszírozzák a céges dízelvásárlások adókedvezményeit – véli Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Esseni Egyetem szakértője.
A dízel boom elsősorban a német és a francia autógyártóknak kedvezett, amelyek sikeresen alkalmazkodtak az új igényekhez míg az ázsiai és amerikai riválisok helyzete nehezebb. Miközben Európában csaknem minden második újonnan eladott autót dízelmotor hajt, addig az Egyesült Államokban az aránya csak 2 százalék és a helyzet Ázsiában sem sokkal kedvezőbb. A német gyártók most azzal próbálják meggyőzni az amerikai vásárlókat, hogy a takarékosabb dízelautókkal éppen a hosszabb utakon lehet takarékoskodni. Egyelőre ez a taktika sem vált be, mert a pénztárcájukra ügyelő amerikaiak inkább hibrid autót vásárolnak, mint dízelt. Ázsiában pedig a többség büdösnek tartja a dízeleket, ezért nehéz rábeszélni a lakosságot a vásárlásra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.