A Hertz 2,3 milliárd dollárt fizet kisebb vetélytársáért, lezárve a két éve tartó tárgyalásoknak. A Hertz és a harmadik helyen álló Avis már több ajánlatot is tett a Dollar Thriftynek, de mindezidáig nem sikerült egyezségre jutni az árat és a feltételeket illetően.
A vételár 87,5 dollárt jelent részvényenként, amely 8 százalékkal magasabb a pénteki New York-i záróárnál, és majdnem duplája a tavaly áprilisi 1,2 milliárd dolláros ajánlatnak. Az iparág egyesítésének utolsó nagy célpontja a Dollar Thrifty, ebben a hónapban felszólította a Hertzet, hogy tegyen az eddigi sikertelen ajánlatoknál egy jobbat, vagy hagyja a társaságot egyedül tovább működni. A Thrifty fő részvényesei már a múlt héten azt nyilatkozták a Reutersnek, hogy egy 87 dolláros részvényenkénti árat elfogadnának.
"A Hertz impozáns ajánlatot tett részvényeseinknek, ami jól mutatja üzletünk erősségét" - nyilatkozta Scott Thompson, a Dollar Thrifty vezérigazgatója. Hogy a hatóságok jóváhagyását elnyerje, a Hertz beleegyezett az alsóbb árkategóriás szolgáltatásokat nyújtó márkájának, az Advantage-nek eladásába, amely ugyanazt a piacot szolgálja ki, mint a Dollar Thrifty. Az Advantage-et a Franchise Services of North America-nak és a Macquarie Capitalnek értékesítette, az árról azonban nem nyilatkozott a vállalat. A Hertz 160 millió dolláros éves megtakarítást remél a tranzakciótól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.