Az új szabályok szerint annak, aki 2012. szeptember 1-jétől helyezkedik el (pl.: munkaszerződést köt) a biztosítási jogviszony létesítésekor, az új munkáltató részére köteles átadni az előző foglalkoztatójától kapott jövedelemigazolását.
A hatályos jogszabályok szerint a munkavállalók a munkaviszony megszűnésekor a többi igazolással együtt megkapják a jövedelemigazolást, ezért az ügyfél szempontjából egyszerűbb, hogy az új munkáltatónál történő belépéskor az összes igazolással együtt a jövedelemigazolást is átadja az új munkáltatója részére. Ezzel az ügyfél részére jelentősen egyszerűsödik az eljárás, mert pénzbeli ellátás iránti kérelem esetében az új szabályok értelmében nem neki kell gondoskodnia a jövedelemigazolás egészségbiztosítási szerv vagy a kifizetőhely felé történő beküldéséről.
Ha az ügyfél pénzbeli ellátást igényel, akkor a jövedelemigazolást nem az ügyfél, hanem a foglalkoztató köteles majd továbbítani - a többi igazolással együtt - az illetékes egészségbiztosítási szervhez vagy a kifizetőhelyhez. Amennyiben az ügyfél nem adja át a jövedelemigazolását, akkor erről nyilatkoznia kell a munkáltatója felé. Ebben az esetben azonban, amikor az ügyfél egészségbiztosítási pénzbeli ellátást kér, akkor a foglalkoztató közli az egészségbiztosítóval, hogy a jövedelemigazolást az ügyfél nem adta át részére. Ilyen esetben az ügyfélnek a jövedelemigazolást külön kell majd megküldenie az ellátási kérelmét elbíráló egészségbiztosítási szakigazgatási szervnek vagy a kifizetőhelynek. Tehát kizárólag abban az esetben kerül sor az ügyfél hiánypótoltatására, ha nem adja át a jövedelemigazolását a munkáltatója részére.
Az egészségbiztosítási pénzbeli ellátások összegének megállapításához szükséges jövedelemigazolás kiállítása is egyszerűsödött, ezzel segítve a foglalkoztatók munkáját. Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár által készített és térítésmentesen hozzáférhető OEP-B/2. számú „Jövedelemigazolás az egészségbiztosítási ellátás megállapításához” elnevezésű nyomtatványon kell a nem rendszeres jövedelmeket is közölni. Az előző OEP-B/1. számú nyomtatvány nem volt alkalmas a nem rendszeres jövedelmek közlésére, ezért ezeket a jövedelmeket külön pótlapon kellett közölnie a foglalkoztatónak. Az új nyomtatvány használata következtében az ügyfél részére kiadott igazolások száma, valamint a foglalkoztatók adminisztrációs terhe is csökken, mert az ügyfél részére elegendő egy nyomtatvány kiadása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.