BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új hetes BMW - Oroszországból, szeretettel - fotók

Szentpéterváron mutatta be a BMW az idei modellévre készült új hetes sorozatot. Ha a fotókat nézzük, nem sok újdonságot látunk, de azt azért ne feledjük, hogy nem feltétlenül egy vadonatúj ruha teszi újjá az autót. És a hetes család karosszériája alatt sok friss fejlesztés rejtőzik.

Az újdonságok közt szerepel például, hogy elsőként az idei évben látja el a gyár a BMW7 család minden tagját a nyolcfokozatú automata váltóval, amit tavaly még csak a 760i, a 740d xDrive és az ActiveHybrid 7 számára tartottak fenn.

A gyorsreagálású nyolcgangos automata abban segít, hogy a motor minél gyakrabban az optimális fordulatszám-tartományban pörögjön, és amelynek leghosszabb fokazat áttétele 1: 0,667. Ehhez azért kell egy kis forgatónyomaték, de arra az új hetes sorozat egyik motorja sem panaszkodhat.

Nyomaték szempontból nekem a 740i (Twin Turbo, újgenerációs befecskendezés) a legszimpatikusabb, mert ugyan csak 3 literes a soros hathengeres, ám a 450 newtonméteres nyomatékmaximumot nagyon széles, a percenkénti 1300-tól 4500-ig terjedő fordulatszám tartományban biztosítja. Ennek, valamint a nyolcas automatának köszönhetően az 1900 kilós autó városi fogyasztása a gyári adatok szerint 10,6, a kombinált pedig mindössze 7,9 liter. Gyorsulása pedig 5,7 másodperc.

Ennél már csak az ugyanezzel a motorral párosított ActiveHybrid fogyaszt kevesebbet a család tagjai között: városban megelégszik a 6, kombinált üzemmódban pedig a 6,8 literes átlaggal. Az ActiveHybrid 55 lóerős elektromos motorja 210 newtonméteres forgató nyomatékot biztosít és a rendszer együttes teljesítménye 354 lóerő.

Így nem vonatkozik rá az orosz pénzügyminisztérium új törvénytervezete, amely szerint a 410 lóerőnél nagyobb teljesítményű autók tulajdonosainak lóerőnként 300 rubeles (9 dollár) extra adót kellene fizetniük. Az orosz lapok hozzáteszik, hogy a regionális hatóságok növelhetik az adó mértékét, de csökkentésre nem kapnak lehetőséget.Az új adó viszont nem vonatkozik a kizárólag sporteseményeken használt modellekre, illetve a 2000 előtt gyártott modellekre.

A pénzügyminisztérium azt is nyilvánosságra hozta, hogy a luxusautó adó 20 000 kocsira vonatkozik, amelyek közül 7000 Moszkvában, további ezer pedig a moszkvai régióban van bejelentve. Az adó olyan luxusmárkákat érint, mint a Maybach, Lamborghini, Ferrari, Maserati, Bentley, Aston Martin, Rolls Royce, Chevrolet Corvette, valamint a Mercedes egyes modelljei és a BMW 7-es modellcsaládból a 750i (V8, 450 LE), a 760i (V12, 544 LE).
Persze a fenti motorok is újnak számítanak, annyi mindent csiszolgattak rajtuk. A 740i 306 helyett 320 lóerős lett, a 750i teljesítményét pedig 408-ról 450 lóerőre növelték.

A csúcson azonban változatlanul a 760i trónol. Nem csupán a teljesítménye, hanem annak révén is, hogy a 750 newtonméteres nyomatékmaximumot a percenkénti 1500-5000 fordulatszám tartományban nyújtja. A hatliteres, üresen több mint 2,1 tonnát nyomó jármű városban benyeli a 20 litert, a kombinált fogyasztása is megközelíti a 13-at, de az ilyen autókat vásárlóknak aztán igazán nem számít néhány liter.

Annál inkább fontosnak tartják az utazási körülményeket. Arról pedig az újonnan tervezett ülések, és egyéb, szinte felsorolhatatlan sokaságú apró változás, valamint a világbajnok, 1200 wattos Bang & Olufsen hangrendszer gondoskodik. Mit mondjak: a néma suhanásnak hála (felfüggesztés) a magammal vitt koncertlemezen olyan hangokat is meghallottam, amiket még soha. Úgyhogy nem túlzás, hogy az új hetes is igazi high-end család lett. Ezek után talán már nem is érdekes, hogy a fényszórókban már csak LED-égők vannak, hogy finoman átrajzolták a hűtőrácsot, és új indexek húzódnak a külső visszapillantó tükrök alatt.

Az orosz piacra hajtanak

Nem véletlenül mutatták be éppen Szentpéterváron az új hetes családot, hiszen ezek a kocsik az orosz városok közül legnagyobb számban itt, és Moszkvában találnak gazdára. A helyi képviselet kimutatása szerint olyanok veszik, akik háztartásának havi jövedelme meghaladja a 350 ezer rubelt (2,45 millió forint). A kilencven százalékban férfi vevők átlagos életkora 41 év. Érdekes ugyanakkor, hogy az X6-osokat vezetők fele a szebbik nemhez tartozik Oroszországban, ahol tavaly 37 százalékkal 28 165 re emelkedett a márka eladásainak száma.


[enews_gallery id='375113']

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.